ijzers zonder schroefgaten..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bientje

ijzers zonder schroefgaten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 07:15

Heyhey

Mijn paard is een paar weken geleden voor de eerste keer beslagen. Een week daarna lag zijn eerste ijzer er al af. Maar nou heeft de hoefsmid, een nieuwe er onder gezet omdat we de andere kwijt waren.. Hij is dus vergeten schroef gaten er in te maken.. Nu heeft mijn paard 1 tje met schroef gaten en eentje zonder schroef gaten.
Maar nu hoorde ik laast opeen wedstrijd dat er dingentjes bestaan die je er over een kan schuiven en als nog schroefen ik kan draaien.

Heeft iemand van jullie toevallig een foto, of weet iemand miss een adres waar ze ze verkopen ?

Groetjes Sabine

Anoniem

Re: ijzers zonder schroefgaten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 07:25

Die bestaan idd ze heten Quick Settings.
Ik zal even kijken of ik er een foto van kan vinden.
Je hebt behalve de QS ook een speciaal gereedschapje nodig om ze vast te draaien.....

http://www.paardenverzorging.nl/site/aa ... etting.htm
Hier staan duidelijke foto's.
Is wel een oude site want de prijs staat nog in guldens

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:02

Ik vind het een beetje dom van de hoefsmid......Bij ons vraagt hij altijd of we schroefgaten wil. Maar hij weet dat ik ze altijd wil (zomer of winter).

Kan je het niet overleggen met je hoefsmid wat te doen? Want zo'n quick settings set is natuurlijk niet goedkoop.

bientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 19:15

nee, ik laat ze er nu gewoon onder zitten hoor.. de prijzen zijn in guldens! en mijn ouders betalen het denk ik wel.

confetti

Re: ijzers zonder schroefgaten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:19

Ik verwacht dat de ruitershop die wel heeft. In de haast was de smid de schroefgaten vergeten, anders doet hij altijd standaard het hele jaar schroefgaten.

bientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 07:15

idd, maar super horse en het aogje hadden ze niet.. Vandaag belt mama ff naar prinsebeek en molenschot denk ik..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:54

Let wel op met het gebruik van quiksettings!
Mijn paard haar ijzers zaten na het gebruik van deze ondingen altijd zo los dat de hoefsmid na 2 wedstrijden langs moest komen om een aantal ijzers opnieuw onder te slaan!
Ik heb ze daarom al enige tijd geleden de deur uit gedaan!
Draai ze nu gewoon weer in het ijzer en dat bevalt mij een stuk beter.

bientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 19:41

vandaag, de dag voor de wedstrijd, is het ijzer er afgevallen.. dus morgen ochtend komt de hoefsmit en zet hij het ijzer er weer onder !! met schroefgaten .. dus ik heb ze al niet meer nodig