gebroken boom?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veulentjes

gebroken boom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 19:12

Hoe ziet een zadel met een gebroken boom eruit? en is daar wat tegen te doen en wat kost dat ongeveer?

Ik denk namelijk steeds dat mijn boom gebroken is, want mijn zadel kraakt af en toe.....

En is het slecht om met een zadel met een gebroken boom te rijden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:19

Je ziet het meestal niet echt goed, je kan voelen als je de kamer en de lepel naar je toe drukt of er veel beweging in zit, maar dat betekend dan alleen dat de boom overdwars gebroken is ( ja, Patrick ik leer snel ) .

Het is heel slecht voor de rug, want het 'chassis' van je zadel is kapot ( dus zeg naar het 'geraamte).
En maken is een helse klus, en schijnt niet altijd juist uitgevoerd te worden.. dus dan wordt het tijd voor een andere... ben ik bang.

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:20

Heb je je zadel laten vallen dan, dat je dat denkt? Of heeft je paard er mee gerold of iets anders geks mee gedaan? Anders kan ie niet gebroken zijn hoor, tenzij je hem al gebroken hebt gekocht (bijvoorbeeld als je 2e hands koopt..)
In ieder geval als een zadel kraakt hoeft de boom niet gebroken te zijn hoor!!

Meestal kan je het wel zelf voelen of hij nog heel is, omdat het veel buigzamer is dan dat het hoort te zijn als hij kapot is. Maar vertrouw je het niet laat er dan even een professioneel iemand naar laten kijken, en gebroken boom kan de rug van je pony namelijk heel erg verpesten...

Volgensmij is er ook niet zo heel erg veel aan te doen, denk ik?

veulentjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 19:25

uhmm nee ik heb hem nog nooit laten vallen, maar ik ging even kijken of er veel beweging in zat maar dat viel opzich wel mee je kunt de flappen niet tegen elkaar aanduwen, maar wel iets naar elkaar duwen is dat normaal?