Stalbandages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Stalbandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 15:01

Ik heb een paard dat nogal onrustig is op stal en ik ben bang dat hij zichzelf verwond. Ik had daarom het idee om hem stalbandages om te doen.
Ik heb wel ervaring met stalbandages om de achterbenen. Maar heeft iemand ervaring met stalbandages om de voorbenen?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:02

Wat doet het paard op stal dan zoal? *nieuwsgierig*

xxJacqyxx

Re: Stalbandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:08

Ik ben absoluut geen voorstander van bandageren!

De paardenbenen worden al gauw erg warm onder bandages.

Is het misschien geen beter idee om hem bezig te houden op stal, d.m.v. speeltjes?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:36

Bandage geven alleen steun, he.

Dus als je angstig bent dat het paard de benen verwond, zou ik er beenbeschermers om heen doen.

Maar ik ben het wel eens met xxJacqyxx, zoek de oorzaak, i.p.v. het gevolg op te lossen.

Wilawander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:53

Beenbeschermers op stal zou ik absoluut niet doen. knelt alleen maar af. Heb er a; een hoop ellende door gezien.
Heb ook wel eens een paard op stal ingebandgeerd tegen blessures. het kan een hoop voorkomen als je ze goed bandageert en het stimuleert de bloedsomloop. Die van mij wordt altijd helemaal gek als haar burvrouw vertrekt. Dan bandageer ik haar ook in met onderlappen. Dus stalbandages en ze krijgt dan springschoenen om

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:55

Misschien verveling? Kan hij niet op de wei?
Ik zou niet aan beenbescherming en zeker niet aan bandages beginnen, word het echt niet beter op!

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 15:55

Ik ben personlijk ook bijzonder tegen stalbandages, maar dit paard mag niet buiten staan en mag op het moment alleen gestapt worden. Stalbandages zijn bedoeld om de benen te beschermen en te voorkomen dat ze oplopen. Op meerdaagse concoursen doe ik normaal gesproken altijd om de achterbenen stalbandages, omdat ze dan op vreemd terrein zijn.

Speeltjes heeft hij al op zijn stal. Het is een paard wat normaal gesproken hard getraind wordt en dan wel bezig wordt gehouden.

Wat hij zoal doet is slaan, schrapen en uitbreken. Zn stal staat al vastgeknoopt met 2 touwen en zelfs dat krijgt hij soms nog los.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 16:04

hafgirl15 schreef:
Misschien verveling? Kan hij niet op de wei?

Paarden gaan bij ons per defenitie niet in de wei, heel soms een brave maar dan wel heel goed ingepakt.
Dit paard kan niet in de wei, dan doet hij veels te gek. Zo is hij ook geblesseerd geraakt.

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:34

Sorry dat ik het zeg.. Mara ik vidn het triest dat dieren geen dieren meer kunnen zijn. als er wat meer regelmaat zou zijn dan raak hij waarschijnelijk ook minder snel geblesseert. Mijn pony loopt elke dag buiten, ook in de winter, en zonder beenbescherming. Hij heeft nooit wat en doordat naar buiten gaan een gewoonte is doet ie niet gek. Ik denk dat dat de beste oplossing is! ( ps. Mijn pony loopt ook wedstrijden en word wel gereden met beenbescherming )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:38

hafgirl15 schreef:
Sorry dat ik het zeg.. Mara ik vidn het triest dat dieren geen dieren meer kunnen zijn. als er wat meer regelmaat zou zijn dan raak hij waarschijnelijk ook minder snel geblesseert. Mijn pony loopt elke dag buiten, ook in de winter, en zonder beenbescherming. Hij heeft nooit wat en doordat naar buiten gaan een gewoonte is doet ie niet gek. Ik denk dat dat de beste oplossing is! ( ps. Mijn pony loopt ook wedstrijden en word wel gereden met beenbescherming )

Ik denk dat TS geen discussie wil over het wel of niet op het land kunnen, het gaat hier over stalbandages, wat een ieder met zijn/ haar paard doet moet degene zelf weten.

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:24

Ik zou ook zeker geen bandages omdoen in de stal.
Echt niet hoor...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:31

Ervaring wel maar ik was er niet blij mee eigenlijk. Paard plukte ze elke nacht af en was dus ook niet blij blijkbaar .

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 20:03

hafgirl15 schreef:

Sorry, maar ik heb vrij waardevolle paarden en ik neem geen enkel risico. En dat heeft niets te maken met wel of niet paard zijn. Ze komen inprincipe 2x per dag de box uit, rijden of stappen. Ze krijgen veel afwisseling in training en af een toe een keertje naar het bos. Ze zijn echt wel paard bij ons. Dat kan jij niet zo op afstand beoordelen.

daarnaast denk ik ook dat mijn paard o peen wat ander niveau loopt dan de jouwe

Maar nu weer ontopic a.u.b.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 20:05

Daarnaast zoals ik al zei is het paard gebleseerd en van dr van schie en van toor mag het paard beslist niet buiten los lopen en is hij een gevaar voor zichzelf. Hij doet echt heel gek buiten en dat wordt niet minder door iedere dag naar buiten te gaan.

honey007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:11

Mensen, ik ken peanutbutter persoonlijk, en zij is echt heel goed voor haar paarden. Onnodig om daarover een discusie te starten.

ponyparadijs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:18

ik denk dat als je goed kan bandegeren (en dat geloof ik wel naar aanleiding van het verhaal) en als je ze dus niet 24 uur per dag om laat het geen kwaad kan om ook de voorbenen te bandageren.
Als jou paard er toch 2 x daags uit komt dan neem ik aan dat je ook 2 x daags de bangages af doet. En voor de bescherming omdat ie zo gek is lijkt het me niet zo'n slecht idee. Tenslotte willen we geen van allen dat een paard pijn krijgt. En als dat dus betekend dat deze op stal met bandages moet staan alla zou ik zo zeggen! Het is maar net waar ie aan went. En de mijne staat wel op het land en die komt ook geregeld met wondjes ervan af en daar ben ik dan ook niet blij mee.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:26

Urielle schreef:
Ervaring wel maar ik was er niet blij mee eigenlijk. Paard plukte ze elke nacht af en was dus ook niet blij blijkbaar .

Maar wat wilde je weten dan want je stelt geen gerichte vraag?

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:33

Rijden ja, maar ze moeten toch ook tijd hebben voor zichzelf? Maak me maar niet uit voor penny want dat ben ik niet, ik geloof ook zeker dat je erg goed voor je paarden bent! Maar mijn mening is dta jouw paard zich waarschijnelijk verveelt. Dus weidegang met regelmaat waarschijnelijk een oplossing is. Mijn paard heeft namelijk nooit iets.
Maar als jij je paarden te kostbaar vind om ze lekker met het mooie weer op de wei te zetten moet je inderdaad zelf maar weten. Nu wil je je probleem verhelpen doormiddel van bandages, maar ik ben van mening dat ej beter de oorzaak kan zoeken van het gedrag van je paard, voor je hem helemaal in gaat pakken.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 20:39

Misschien lees je niet goed het paard MAG niet buiten lopen vanwege een blessure en hij is buiten GEVAARLIJK voor zichzelf. En dat paard is wat anders dan een haflinger.

honey007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:40

hafgirl15 schreef:
Rijden ja, maar ze moeten toch ook tijd hebben voor zichzelf? Maak me maar niet uit voor penny want dat ben ik niet, ik geloof ook zeker dat je erg goed voor je paarden bent! Maar mijn mening is dta jouw paard zich waarschijnelijk verveelt. Dus weidegang met regelmaat waarschijnelijk een oplossing is. Mijn paard heeft namelijk nooit iets.
Maar als jij je paarden te kostbaar vind om ze lekker met het mooie weer op de wei te zetten moet je inderdaad zelf maar weten. Nu wil je je probleem verhelpen doormiddel van bandages, maar ik ben van mening dat ej beter de oorzaak kan zoeken van het gedrag van je paard, voor je hem helemaal in gaat pakken.

Oorzaak: goodtimes bloed En daar doe je vrij weinig aan. Maar mensen dit soort reacties hebben echt geen zin. On topic please

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 20:42

Goodtimes x Voltaire ja

Wilawander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:09

Ik ben groom geweest en op meerdaagse concoursen en ook thuis hebben we de paarden regelmatig ingebandageert. Ook voor. Op grote stallen komen de paarden nou eenmaal niet zoveel buiten daar de kans op blessures vrij groot is en daar zijn ze te kostbaar voor maar ze krijgen aandacht genoeg tenminste waar ik gewerkt heb en daar waren de paarden echt niet ongelukkig

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:50

Ik heb mijn paard ook in de stalbandages staan. Maar ik moet zeggen dat ik ze met dit warme weer overdag eraf haal.
Ik heb de bandages om gedaan omdat mijn paard zich ook telkens blesseerde.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:16

wat voor blessure heeft je paard?

het is natuurlijk niet de bedoeling dat dat erger word met of zonder stal bandages, dus misschien kun je even met de behandelend dierenarts overleggen wat hij er van zou vinden....

als ik in zo'n situatie zou zitten zou ik overdag geen bandages omdoen maar een (paar) keer extra aan de hand stappen (als dit mogelijk is ivm de blessure), en snachts bandages om eventueel ook met springschoenen, ik heb op een stal in italie gewerkt en daar werden bijna alle paarden dag en nacht gebandageerd de meesten alleen de achterbenen maar ook veel ook de voorbenen dit was allemaal "voor de zeker heid" ik vond de bandages iets overbodig vooral midden in de zomer met tempraturen rond de 35 graden maar in jouw situatie zou ik ze wel gaan gebruiken mits het de blessure verergerd!

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:30

Ik ben het helemaal met jou eens Peanutbutter maar dit vind ik een beetje ongepast: Misschien lees je niet goed het paard MAG niet buiten lopen vanwege een blessure en hij is buiten GEVAARLIJK voor zichzelf. En dat paard is wat anders dan een haflinger.