Zadel versturen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serada

Zadel versturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 12:09

Hai,

Ik heb een zadel te koop staan en nu heeft iemand in Drenthe op mijn advertentie gereageerd. Zij heeft weinig tot geen mogelijkheden om richting Den Haag te komen en daarom overweeg ik om het zadel op te sturen. Heeft iemand dit al eens gedaan, zoja hoe, wat kostte het en is dat goed bevallen.

Groetjes...

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:17

Lijkt me geen probleem. Kijk even op de site van TPG Post voor de tarieven en maak duidelijk afspraken (vooraf betalen of onder rembours en dan versturen met handtekening voor ontvangst, wat doe je met retouren?)

AliB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:18

Weleens gedaan naar ver buitenland is goed gegaan...kosten weet ik niet meer...

Pellie

Re: Zadel versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:20

hoi lin, ik heb al eens een barefoot zadel opgestuurd. gewoon in een grote doos met kranten en verzekerd verstuurd. dit zadel woog onder de 5 kilo dus viel het in de goedkopere verzendkosten.

Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 13:02

GeJe schreef:
(vooraf betalen of onder rembours en dan versturen met handtekening voor ontvangst, wat doe je met retouren?)

Tsja dat is een goeie, daar moet ik nog duidelijke afspraken overmaken.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 13:06

Pellie schreef:
hoi lin, ik heb al eens een barefoot zadel opgestuurd. gewoon in een grote doos met kranten en verzekerd verstuurd. dit zadel woog onder de 5 kilo dus viel het in de goedkopere verzendkosten.

Hai Michele, dus alles kwam bij jouw heelhuids aan? Kijk, daar gaat het mij feitelijk ook een beetje om. Het zou zonde zijn als het zadel in goede staat bij mij verzonden wordt maar dat beschadigd bij het afleveradres aankomt. Ben je dan alleen verzekerd voor verlies of ook voor beschadiging?

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:08

Heb al es een zadel toegestuurd gekregen, is prima gegaan! kost geloof ik 7 euro ofzo

FlappieR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:08

ik heb het ook 2 jaar geleden gedaan. was een westernzadel. Onderrembours en verzekerd opgestuurd... En met koeieletters erop vermeld dat het breekbaar was...

Alles was goed gegaan

tinkert_tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:11

ik heb het ook eens gedaan met een stockzadel
kwam heelhuids aan
ik heb hem onder rembours laten versturen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:28

dat weet ik niet meer hoe het met beschadigen zat, of dat volledig was. het is al een tijdje terug namelijk.

mariekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:29

ik heb net een zadel verstuurd.
koste me 9.50 en was ook gelijk aangetekend.
Je moet wel voor een grote doos zorgen mijn vz zadel ging mar net in een verhuisdoos.

succes !

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:30

pak hem wel goed in. TPG is niet altijd even voorzichtig met pakketjes...

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:52

Het beste kun je een boom-zadel zwevend verpakken , dus in een grote doos met aan alle kanten zacht opvul-materiaal , zodat het zadel nergens de doos raakt en wat schokdemping heeft mocht ermee gegooid en gesmeten worden onderweg.....

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 09:22

Bedankt voor jullie informatie, ik ga dan ook het zadel via de TPG versturen. Ik heb al een ontzettende grote doos gevonden...
Groetjes

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:05

Heb ook tot nu toe 2 zadels per TPG ontvangen. Ene zadel als Zeker Pakket, deze kocht ik van een 'bekende', dus dat durfde ik wel aan. Ook netjes verpakt met oude handdoeken en piepschuim in de hoeken en op de plekken waar eventuele beschadigingen snel gemaakt zijn. Kwam super over!

Verder heb ik laatst een onder rembours gekocht. Ook netjes. Deze had alleen geen beschermingsmateriaal er in gedaan op een zadelhoes na. Zadel was gelukkig niet beschadigd of iets dergelijks!
Verzendkosten hiervan waren 17.95 geloof ik...

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:11

als je het zadel goed inpakt wil het best. zet ook aan alle kanten breekbaar op de doos, dan smijten ze er in ieder geval al een stuk minder mee

het makkelijkste is verzenden onder rembours, de koper weet zeker dat hij zijn zadel krijgt en jij weet zeker dat je je geld krijgt.
onder rembouwrs verzenden is wat wat duurder en de TPG claimt een klein percentage van het totale bedrag. hou daar dus rekening mee met de verzendkosten die je aan de koper doorgeeft.
met zo'n 7 a 8 dagen heb je het geld op je rekening staan

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:11

Hoi,

Wij hebben ook een keer een zadel per post verstuurd maar was niet goed verlopen.

Het Zadel is in goede staat verstuurd naar de nieuwe eigenaar die heeft hem daar gepast en belde naderhand op dat het zadel niet paste.
Dus had ze het zadel teruggestuurd naar ons maar eenmaal aangekomen had het zadel een gebroken boom.

Nu is dus de vraag is het bij de andere eigenaar gebeurd of tijdens het bezorgen.

Die andere eigenaar zei dat het zadel daar goed verstuurd was zonder gebreken en de tpg zegt dat het bij hun niet gebeurd kan zijn??

Maar wij zitten inmiddels met een zadel met een gebroken boom!!

Ben er dus niet voor om een zadel via de post te versturen.

Groetjes

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:12

dan moet je gewoon zeggen dat het risico voor de kopende partij is en het zadel niet geretourneerd kan worden...
als ze dat niet willen moeten ze het maar komen ophalen

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:12

Ljkt me heel sterk dat een zadelboom breekt tijdens het versturen....