Volgens mij heb ik hier laatst een topic over gelezen, maar kan 'm nu niet meer vinden. Wat ik daar las was grotendeels positief. Geen erg gedwongen zit en fijn contact met je paard.
Meer kan ik je niet vertellen, mijn kont is verwend met een Stübben Scandica.
Ik heb een Anky, ben er erg tevreden over. Het zit heerlijk en het ligt goed op mijn Fjord waarvoor ik een half jaar lang op zoek ben geweest naar een goed passend zadel. Ik denk dat hoe fijn of juist niet fijn iets zit je alleen kunt ervaren door het een keer uit te proberen. Mijn ervaring is wel dat je weinig grip hebt op het moment dat het paard aan de kletter gaat en flink gaat bokken. Je hebt dan weinig steun, maar ook dat is weer erg persoonlijk natuurlijk. Mijn zadel is overigens van het tweede type Anky met vierkante lepel (bouwjaar 2004). Ik heb over het huidige type niet al te beste verhalen gehoord, slechte kwaliteit van het leer bijvoorbeeld. Ik heb hier echter zelf geen ervaring mee. De singelstoten van mijn type zadel zouden wel van een betere kwaliteit mogen zijn vind ik persoonlijk. Ze worden snel lelijk ondanks dat ik toch heel erg zuinig op mijn zadel ben. Ik moet voor mijn andere paard nog op zoek naar een ander zadel, maar ik weet nog niet of dat wel zo'n nieuwe Anky wordt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, als je nog vragen hebt dan lees ik het wel
Ik heb op het nieuwste Anky zadel gereden, vond m erg fijn. een klantje van me heeft m gekocht. Ik vind m een beetje op de Passier lijken. Zoek je een nieuw zadel voor Sjors dan Anoukie?
Jawel , maar ik wilde graag ervaringen horen van mensen die erop gereden hebben. Die in de ruitersportzaak ligt is een te kleine inchmaat en ook de boom zal niet op Sjors passen. Ze bestellen nu dus de juiste maat, hopelijk is die snel binnen.
Ik heb mijn ankyzadel inmiddels een jaar of 6. Ben er erg tevreden over. Zit lekker en blijft mooi. Het is wel het oude model, maar anders moet je eens komen proefzitten op je oude paardje....