Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibalia schreef:Het is te ver bij je vandaan maar in Groningen zit echt een ouderwetse zadelmaker.
Kootstra...
Een echte aanrader.
maykie schreef:
MirandaB schreef:harnessmaker ik heb je een email gestuurd.. Ben benieuwd of je iets voor me kunt betekenen
Ibalia schreef:Het is te ver bij je vandaan maar in Groningen zit echt een ouderwetse zadelmaker.
Kootstra...
Een echte aanrader.
Kootstra...
Een echte aanrader.
harnessmaker schreef:In de meeste gevalen is een maatzadel niet eens nodig maar heeft de huidige zadelmaker de kussens nietdusdanig kunnen krijgen dat de kussens goed passen. Veelal willen ze alleen verkopen en als dat niet lukt om een nieuw zadel kant en klaar passend te vinden moet je dus aan een maatzadel.
En dat terwijl met een goede kussen correctie vele zadels wel zullen blijken te passen.....
germie schreef:harnessmaker schreef:In de meeste gevalen is een maatzadel niet eens nodig maar heeft de huidige zadelmaker de kussens nietdusdanig kunnen krijgen dat de kussens goed passen. Veelal willen ze alleen verkopen en als dat niet lukt om een nieuw zadel kant en klaar passend te vinden moet je dus aan een maatzadel.
En dat terwijl met een goede kussen correctie vele zadels wel zullen blijken te passen.....
Klopt, Kootstra in Groningen werkt ook zo. Mijn paard heeft bijvoorbeeld een hele brede ruggegraad, hij heeft de kussens hierdoor nog verder uit elkaar gemaakt zodat de ruggegraad goed vrij ligt.
GeJe schreef:
Wat Kootstra in ieder geval niet doet (tenminste niet bij de zadels die ik heb gezien) is de correcte boommaat nemen. Hij lost dit op door meer of minder vulling te gebruiken.
GeJe schreef:Ik vind zo'n oplossing net zoiets als te grote schoenen met twee paar sokken....
Er zijn een aantal voorwaarden voor een goed passend zadel (vind ik): de boommaat, de (vorm van de) kussens en de (hoeveelheid) vulling (even afgezien van de zitmaat, lengte zweetbladen). Verbeter (of vul aan) wanneer ik fout zit.