Waarom zadel op vullen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

honolulu

Waarom zadel op vullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 20:39

Hoi,

Waarom mmoet je eigelijk een zadel op laten vullen?
En hoeveel kost dit

Groetjes Dionne

willemijn143

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:47

euh nou als je zadel niet goed ligt op de pony's rug bijvoorbeeld, scheelt per zaak, geloof dat het bij DIVOSA 60 euro is, weet niet zeker..

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:49

Ligt eraan of je het bij een goede zadelmaker laat doen of bij Divoza oid. Ik ben zelf niet zo weg van Divoza eerlijk gezegd... Doe mij maar van Triest uit Meppel (*fan)

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:57

willemijn143 schreef:
euh nou als je zadel niet goed ligt op de pony's rug bijvoorbeeld, scheelt per zaak, geloof dat het bij DIVOSA 60 euro is, weet niet zeker..

60 euro? Laat dat ding een paar x opvullen en je kan dr een nieuwe voor kopen.

Bij mijn zadelmaker was het gratis. *houdt van de zadelmaker.

Het was omdat mn zadel aan de achterkant niet goed lag geloof ik..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:10

Omdat de bespiering en dikte van je paard veranderd en je zadel daardoor anders gaat liggen en omdat de vulling in de loop der tijd aandrukt. Volgens Harnessmaker zou je eigenlijk iedere twee jaar de vulling van je zadel helemaal moeten vernieuwen.

Bij de ruitershop is het rond de 50 Euro voor opvullen maar ik heb hem pas door Harnessmaker laten doen en was voor het helemaal opnieuw in elkaar zetten en opvullen van mijn zadel 140 Euro excl. reiskosten (20 Euro toen) kwijt. En daar heb ik geen spijt van, de vulling was geklonterd en ze hadden het voorin en achterin volgepropt terwijl de kussens in het midden helemaal leeg waren. Nu past het precies op mijn paard!
Na drie maanden rijden laat ik het zadel weer bijwerken door hem omdat dan de nieuwe vulling is aangedrukt.