wat voor een zadel op paard met weinig schoft?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

wat voor een zadel op paard met weinig schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:41

wie kan mij hier advies in geven?
het zadel van mijn vorige paard past niet goed op mijn nieuwe paard.het schuifd de hele tijd heen en weer tijdens het rijden,en het ligt ook iets acherover.mijn nieuwe paard heefs bijna geen schoft,ik wil weer graag een dressuurzadel,maar welke zou geschikt zijn,iemand hier die mij advies kan geven?????

Wesco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:55

bel gewoon een goedel zadelmaker die kan je daar het best mee helpen elke rug is anders dus dat kan niemand achter de computer je zeggen

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:15

Het lijkt erop hoe je het beschrijft dat de boom te krap is voor je nieuwe paard.
Is ze misschien wat ronder dan je oude paardje? Doordat de boom te klein is ligt het zadel nl meer op je paard inplaats van om haar heen,
hierdoor krijg je vaak dat schuiven, het zadel ligt dan te ver boven haar rug zegmaar.
Dit is wat ik uit jouw verhaal kan opmaken, verder zeker even een expert ernaar laten kijken En waarschijnlijk een zadel nemen met een bredere boom

rowo

Re: wat voor een zadel op paard met weinig schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:56

Ik heb ook een paard met weinig schoft en is ook nog iets overbouwd van achteren. Het zadel schuift dus altijd naar voren, welk zadel er ook op ligt. Ik heb er een 'zadelpasser' (hoe noem je zo iemand) naar laten kijken en die zei dat je er weinig aan kan doen. Als het zadel verder maar past. Het is echt super irritant, want je moet steeds eraf om het zadel naar achteren te leggen....