Poetsen met wat..??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jark

Poetsen met wat..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:31

Ik poets samen met mijn zusje hoofdstellen en zadels bij ons op stal voor een prijsje. Hier zijn we al een tijdje mee bezig en alleen maar goede reacties gekregen.
We hebben pas een niet zo leuke reactie gekregen, want:

1. Het spul wat we gebruiken was niet goed (we gebruiken gewoon ledervet). De klant zei dat lederbalsam het beste is om te gebruiken.

2. We deden het niet goed (in sommige naden kan het gewoon helemaal niet). We moesten met een hoevenkrabber tussen de naden.

Mijn vraag aan jullie:

Wat is de beste manier om zadels te poetsen, en met WAT voor spul??

óf

Hoe willen jullie zadels gepoetst worden als je dat mocht bepalen??

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:34

Iedereen doet het op z'n eigen manier. Vraag het aan een zadelmaker, vraag desnoods of hij het opschrijft en dan kan je laten zijn dat je het volgens een goede manier doet.

Jark

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:46

Maar waar poetsen jullie mee dan?
En hoe kom je in de moeilijke spleten en naden?

tips??

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:48

ik doe het gewoon met een kwast tusen de naden. maar dan kan je het niet goed uitsmeren. maar en andere manier weet ik niet

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:50

Ik gebruik gewoon ledervet, moeilijke spleten en naden doe ik gewoon met zo'n sponsje, daarmee kan je ook bijna overal bij hoor!

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:52

mhh... ik vind dat je het beste gewoon zo een blok met zadelzeep kan gebruiken. gewoon het oude spul, want al dat moderne spul is soms veel te agressief! Zo had ik zadelschoonmaakcreme, die trok de hele kleur uit mijn zadel!

Naden en spleten kan je misschien met een zachte tandenborstel doen. Maar persoonlijk vind ik dat een beetje onzin.
zint het hun niet, dan poetsen ze maar lekker zelf toch.

Owh vet... mhja, er zijn vele merken, en kan niet precies zeggen welk merk, maar vind de dunne vet het fijnst omdat ie snel intrekt.
Als je regelmatig schoonmaakt met lederzeep is vetten eigenlijk heel niet nodig.

Jark

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:57

Dat dachten wij ook al ja... Kijk we doen het voor een klein prijsje en we vragen er echt niet te veel voor.. Dus dan moeten ze ook niet verw88 dat ze een splinter nieuw zadel terug krijgen

Jark

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:58

iig bedankt hihi

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:10

Hoofdstel doe ik eerst met zadelzeep, en dan met leder olie van rapide. Zadel doe ik ook eerst met zadelzeep, en dan met lederolie, maar op de kussens en zitting vet van rapide

Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:17

ik maak het schoon met een vochtig doekje, veeg het weer droog, en dan vet ik het in,, het sponsjes gewoon heel licht vochtig.. ik gebruik een 1 of ander duits zadelvet merk is gewoon blank, en 1 die zwart is (om het zwarte zwart te houden )
Moeilijke naadjes enzo, beetje poeren met je kwast.

En als ze het er niet mee eens zijn, wie houd ze tegen het zelf te doen,,??

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:23

Ik maak het schoon met Stubben zadelzeep en daarna met passier lederbalsem.

egnie

Re: Poetsen met wat..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:29

Ik gebruik ook het oude zadelzeep blok. Dit voor zowel mijn zadel als hoofdstel. Bij het zadel pas ik op dat ik de kussens niet te nat maak en daarna gewoon lederolie met een kwastje. Ik olie alleen de onderkant in dus de onderkant van het zweetblad en de onderkant van andere blad. Het zitvlak en de kussens doe ik eigenlijk nooit. Hoofdstel gaat dan idem ook in de olie (ook daar de achterkant zeg maar) Dan met een vettig doekje poest ik de voorzijde (neusriem/frontriem) en klaar is kees....

Jark

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:41

wat weten jullie over zonnebloem olie? is dit ook goed? ik heb me namelijk laten vertellen dat dit goed is voor je spullen.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:45

ik vind olie eigenlijk altijd een beetje eng, omdat dat de vulling in je zadel kan gaan klonteren. Daarom gebruik ik alleen vet. Zonnebloemolie weet ik eigenlijk niet. Zal ook niet weten waarvan de olie uit lederolie van is gemaakt.

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:47

ik maak het eerst schoon met zadelzeep en spray het daarna met een soort spuitbus met een olieachtig goedje, werkt perfect en het is de grote stappen snel thuis methode

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:36

zou ik mogen vragen wat jullie ermee verdienen en of hier het invet spul bij meegerekend of dat jullie dit van de klanten zelf krijgen?

ik vrees namelijk ook dat je gewoonweg niet elke klant tevreden kan houden omdat iedereen het anders doet en iedereen zijn eigen middeltjes gebruikt. zolang het merdendeel tevreden is, zou ik mij niet teveel zorgen maken om 1 klant die het er niet mee eens is.

Jark

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 10:38

prijzen moeten we weer aanpassen, want t neemt meer werk in dan we d88. En we nemen ons eigen ledervet hierin mee. We nemen niets van anderen aan (tenzij ze erop staan)

Vogel

Re: Poetsen met wat..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:39

Met een tandeborstel kan je op alle plekjes komen. Ik gebuikt altijd zadelzeep en leder vet. Maar je hebt daarbinnen ook nog kwaliteit verschil...