Ervaringen zadel Prestige Top Dressage

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Ervaringen zadel Prestige Top Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 16:20

Ik zit er over te denken dit zadel aan te schaffen. Hoe bevalt dit zadel bij jullie, goede kwaliteit?

Mijn paard heeft namelijk een holle rug en dit schijnt 1 van de weinige zadels te zijn die goed zou kunnen liggen.
Ik heb vandeweek wel op zo'n zadel gezeten maja daarmee weet ik nog niks over de kwaliteit e.d.

DaphneL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:15

Ik heb een Prestige Top Dressage en ben er heel erg tevreden over. Mijn huidige zadel is nu ruim een half jaar oud en ziet er nog als nieuw uit, net als de vorige die ik had (is gestolen), die zag er na 1,5 jaar ook nog als nieuw uit. Prestige is volgens mij gewoon topkwaliteit, een stalgenootje van mij heeft een heel wat oudere en die is ook nog helemaal goed. Het zadel zit verder ook heerlijk
Er zijn nog meer (tevreden) bokkers met dit zadel, maar ik kan zo snel alleen "Bitch" bedenken, er zijn er nog meer.
En er zijn geloof ik twee versies van het zadel, met keilkussens en met gewone kussens. Mijn zadel heeft namelijk keilkussens, maar die van een stalgenootje niet.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:04

Ik heb er ook een, super zadel. Zit heerlijk en hele goede kwaliteit, daar hoef je je dus niet druk om te maken. Vind het één van de weinige zadels die zacht zitten maar waarin je niet vastgezogen wordt.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:58

Same here. Ik heb hem zo een anderhalf jaar terug tweedehands gekocht. Was helemaal niet op zoek naar een dressuurzadel, maar ging zitten en was verkocht. Die van mij is van de week opgevuld en ik moet zeggen, het zit weer als een huis.

Mijn volgende zadel wordt ook zeker weer een Prestige. Heerlijk gewoon.

AnkeD

Re: Ervaringen zadel Prestige Top Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:13

Heb 'm ook, heerlijk zadeltje!!
Ik ging op zoek naar een ander zadel omdat ik me op mijn vroegere Ainsley doorreed.
Moreno heeft een hoge schoft dus veel zadels vielen al af omdat ze niet goed lagen. Dit zadel en Euroriding Luxor lagen meteen goed. Beide zadels hadden een fijne zachte zit (ivm mijn doorrijden) maar met het PTD zadel had ik een stillere beenligging.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:14

Superzadel.

Ik heb 1 keer problemen gehad (zitting scheurde los na 3 maanden), maar was geen probleem. Opgestuurd naar Prestige in Italie en na een half jaar (ze waren mijn zadel kwijt zucht) heb ik een nieuwe gekregen

Ondertussen een leenzadel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:42

DaphneL schreef:
Ik heb een Prestige Top Dressage en ben er heel erg tevreden over. Mijn huidige zadel is nu ruim een half jaar oud en ziet er nog als nieuw uit, net als de vorige die ik had (is gestolen), die zag er na 1,5 jaar ook nog als nieuw uit. Prestige is volgens mij gewoon topkwaliteit, een stalgenootje van mij heeft een heel wat oudere en die is ook nog helemaal goed. Het zadel zit verder ook heerlijk
Er zijn nog meer (tevreden) bokkers met dit zadel, maar ik kan zo snel alleen "Bitch" bedenken, er zijn er nog meer.
En er zijn geloof ik twee versies van het zadel, met keilkussens en met gewone kussens. Mijn zadel heeft namelijk keilkussens, maar die van een stalgenootje niet.

Jep! ( grappig dat mijn propaganda aangaande Prestige aardig begint op te vallen )

Maar prima zadels, mooie kwaliteit, als je wilt weten hoe het zadel er na een dikke 8 jaar uitziet, moet je ff onderin mijn profiel kijken.

Je moet wel van een opgesloten zit houden.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:50

Die van mij heeft overigens een groen labeltje...

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:55

Ik heb een Prestige Top Dressage gehad, vind het echt kl*te zadels .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:10

Barbara_m schreef:
Ik heb een Prestige Top Dressage gehad, vind het echt kl*te zadels .

en wat is de onderbouwing van deze mening?

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:53

Ik heb ook sinds kort een prestige wel tweedehands gekocht, maar wij zitter er perfect in en het was ook 1 van de weinige zadels die echt goed op mijn paard lag.

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:54

o en ook heb ik een euroriding veelzijdigheid tweedehands aangeschaft lag ook meteen goed.
Dus voor mij is de prestige en de euroriding voor mijn paard het beste.

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:55

Je kan toch ook een zadelmaker laten komen? dan probeer je vershillende merken zadels. Misschien vind jij de prestige wel helemaal niets. Dat verschilt toch per mens hoor.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:33

@Bitch
Vind het zadel erg glad, hou niet van extra beenwrongen. Ik heb toen een zadelmaker laten komen voor mijn paard met een absurd hoge schoft. Dit zadel was eigenlijk het enige zadel dat goed lag.
Ik kon er gewoon niet aan wennen, zo hard en klad, had veel kortere zweetbladen... Na een week heb ik het zadel teruggebracht.

apenstaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:36

Ik heb ook een Prestige top overwogen. Echter op de bok vond ik het niet prettig zitten. Teveel beenwrongen hierdoor voelt het zadel erg "breed" aan.

choor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:31

Ik heb er ook een. Hij zit echt super lekker! Vind hem alleen aan de achterkant niet zo mooi...Maar ja, dat is mijn mening.