Ik zoek een pompje voor het Flair systeem (luchtkussens en in ons geval zit het in een Zaldi zadel)
Ik heb wel een adres in Zeeland maar die vraagt 70 pleuro voor een setje.
Wie weet waar ik in de buurt van Rotterdam zo'n pompje kan krijgen? Met gebruiksaanwijzing ook nog het liefst. Of een zadelmaker die dan doet en kan.
Van Rijs en Commijs hebben het niet en Divoza wil dan het hele zadel naar Leek sturen. Dat heb ik liever niet, ben bang dat het zadel kwijt raakt of zoiets........
Ik zou ook zeker niet je zadel naar Divoza brengen voor opvullen of aanpassen. Hele slechte ervaringen mee (lijstje loopt wel tot een jaar of 10 terug).
Hier een lijstje (zowel van mezelf als van anderen wat ik gezien heb): - opvullen van een Passier zadel van ong. 20 jaar oud: 3-hoekjes tussen de zweetbladen uit de kussens gesneden om zo de vulling er weer in te stoppen voor opvullen. (was niet mijn zadel gelukkig). In eerste instantie waren de 3-hoekjes gewoon open gelaten. Verder waren de stiksels die je voor via de wrong naar beneden hebt lopen ook niet weer vastgezet (kussens lopen ook naar beneden en daar zitten een paar stiksels in de kussens om de vulling tegen te houden). Dit wilden ze ook echt niet doen na aandringen van de eigenaar van het zadel, die stiksels waren onzin volgens hen. Zadel was van een bekende (speelde zich zo'n 1.5 jaar geleden af), maar ik heb wel de 3-hoekjes en de niet weer vastgezette stiksels gezien. - Boom was op 2 plaatsen gebroken, dit konden ze wel repareren werd er gezegd. Toen het zadel terugkwam heeft het nooit meer gepast, en ze hadden de beugelriemhaak met een schroef weer vastgezet op de boom. (eigen ervaring, jaar of 10 terug) - Zadel was te breed. (eigen ervaring, jaar of 6 terug) Dus laten versmallen. Werd het zadel in een pers gezet, want versmallen was mogelijk. Helaas had dit zadel een houten boom (was al wel 30 jaar oud), met alleen voor een metalen boogje op de boom. Het boogje werd dus wel smaller, maar het hout heeft het niet lang meer uitgehouden. -Vriendin van mij had een oud zadel met gebroken boom. Konden ze repareren. Is dus ook gedaan. Maar de afwerking was niet best. Ze hadden voor het zadel opengesneden (was nog zo'n oud zadel waar je de kussens niet van op kunt vullen zeg maar). En dit weer dichtgelijmd nadat ze een metalen boogje er in gezet hadden. Het zadel heeft ze uiteindelijk verkocht, maar was volgens haar nog wel bruikbaar, maar niet mooi meer. (was een jaar of 7 geleden schat ik zo).
Kortom, ik zou geen zadel laten aanpassen of opvullen bij Divoza. Gewoon een naadje laten stikken, of een stoot vervangen kan wel.
Maar ook met andere ruitersportzaken die gewoon snijden en proppen heb ik dus slechte ervaringen. Ga echt naar een goede zadelmaker (ik weet het, ze zijn niet of nauwelijks te herkennen. je weet vaak pas dat je met een prutser van doen hebt als het te laat is)
Laatst bijgewerkt door germie op 07-05-06 18:34, in het totaal 2 keer bewerkt