zadelmaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

willemijn143

zadelmaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:12

hey, ik snap niet helemaal, hoe kan ik de maat van een zadel weten. mijn zadel wordt namelijk nogal slechter en kijk wel eens op internet naar een aanbieding ofzo, maarhoe weet ik de maat? Hoeveel inch enzo, hoe zit dat? Ik heb een smalle NF pony van bijna 5 jaar, ongeveer 1.45 hoog (d pony)
alvast bedankt..
groetjes Willemijn

willemijn143

Re: zadelmaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 20:46

hey, ik had wel gelezen dat dat met inches van je eigen lichaam enzo afhangt, maar hoe zijn de maten dan als je er een wil kopen, hoe weet je dan dat het goed ligt op zijn rug?

willemijn143

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 21:00

uhm... iemand??

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:09

Het vinden van een goed passend zadel is moeilijk. of het past op je paard hangt af van de boommaat. zelfs als je de goede boommaat hebt, moeter er vaak nog veel dingen aangepast worden. je kunt er het beste een expert bijhalen. het gaat wel om de rug van je paard!
Wat je bijvoorbeeld kunt doen, is een tweedehands wintec met verwisselbare boom kopen en die dan na laten kijken en aanpassen door een zadelmaker. dan ben je niet al te duur uit, en heb je toch een prima zadel.

willemijn143

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 18:56

hey, super dankje wist niet dat het zo'n gedoe is, jammer dat er niet gewoon standaard maten zijn ofzo...

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:48

er Zijn ook geen standaard ruggen .
het is idd best een gedoe voordat je een goede hebt.
oh ja, inchmaten zijn voor jou kont, en niet voor het paard. dat heeft te maken met je lengte en broekmaat.

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:54

De grootte van je paard heeft eigenlijk niks te maken met het aantal inches van je zadel. De inches gaan om de dikte van je eigen kont Kamerwijdte is belangrijk voor je paard. En je kunt het natuurlijk altijd laten aanmeten door een proffesionele zadelpasser, raad ik aan.