Wie heeft ervaring met het merk Merovech?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Wie heeft ervaring met het merk Merovech?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 18:25

Hoe zijn de zadels van Merovech?

Ik ken dus een paar meisjes en die zoeken een niet al te duur zadel voor hun haflinger. Nu zag ik een Merovech zadel die ong. in het budget valt (iets erboven). En de boommaat is ook nog eens breed.
Zo op het oog geen gek zadel, er schijnt 5 jaar garantie op te zitten (fabrieksgarantie). Maar hoe blijven ze? Is het een leuk middenklasse zadel?
Er wordt geen stubbenkwaliteit verwacht, maar ook geen zadelmarktkwaliteit. En de pasvorm is ook belangrijk (brede haflinger, is al lastig om hier iets voor te vinden).

Zijn er andere alternatieven voor max. 200 euro (compleet )? Tweedehands is weinig te vinden, het zadel moet namelijk wel gepast kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-05-06 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:14

Ik heb er eentje op proef gehad waar de boom van bleek te zijn gebroken.. Was verder geen afgereden zadel ofzo, geen rare beschadigingen. Heb wel vaker gehoord dat de bomen niet altijd goed zijn.

MikeRick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:17

Ik heb er een gehad als tussentijdse oplossing en het zadel was best goed. Verwacht inderdaad geen stubben of kieffer kwaliteit en als je je zadel goed bijhoudt met schoonmaken en invetten kun je er erg lang mee doen !

Wilawander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:28

Ik heb een Merovech veelzijdigheids zadel. Super zadel. Heb hem inmiddels zo'n 7 jaar en ziet er uit als nieuw. Moet nu alleen een keer op gaan vullen. Verder echt in een super staat en ik kan er zeer goed op rijden met mijn kapotte rug. Ik heb er nu ook een springzadel van merovech bij gekocht. Laatst hadt Kimdai hier op bokt zo'n VZH zadel te koop.

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:45

ik heb er hele slechte ervaringen mee. breek me de bek niet open. Heb drie verschillende merovechs gehad. Die bomen die in die zadels zitten, deugen van geen kant. Bovendien zitten ze beroerd (als je kwaliteit gewend bent), vind ik.

200 euro voor een zadel vind ik trouwens wel erg weinig. Maar je kunt beter kijken of je ergens een 2ehands wintec met verstelbare boom vandaan kunt halen dan een merovech aanschaffen....

silvia83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:50

ik heb ook een merrovech zadel. ik vind het een heerlijk zadel. heb verder ook nooit ergens last van gehad. gewoon goed onderhouden en hij blijft mooi.

Wilawander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:51

Rieja schreef:
ik heb er hele slechte ervaringen mee. breek me de bek niet open. Heb drie verschillende merovechs gehad. Die bomen die in die zadels zitten, deugen van geen kant. Bovendien zitten ze beroerd (als je kwaliteit gewend bent), vind ik.

200 euro voor een zadel vind ik trouwens wel erg weinig. Maar je kunt beter kijken of je ergens een 2ehands wintec met verstelbare boom vandaan kunt halen dan een merovech aanschaffen....

Ik heb veel ervaring met duurdere merken zoals BR, pasier, stübben en kieffer maar vindt de Merovech qua zitten echt niet veel slechter. Ik heb nu zelf de Merovech en een Kieffer maar pak toch vaak de Merovech.

Soetekind

Re: Wie heeft ervaring met het merk Merovech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:54

ik heb een fryso en een merocech, maar pak toch ook nog heel vaak de merovech.. vind het ook goede kwaliteit