kalkoenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dionnee

kalkoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 17:16

Hoi, ik heb nu een pony met hoefijzers, en omdat mijn vorige pony da tniet had heb ik geen ervaring met kalkoenen... Dus ik heb over 2 weken ene concour op gras, maar hebben jullie misschien tips hoe ik ze in moet doen? Ik heb vandaag een heel setje gekocht.

Groetjes, Dionne

Heleen_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:18

ik heb nog zon ding met een pinnetje (kun je gat mee schoonmaken)

en een tap daarmee kun je de schroefdingen er god mee indraaien..

en dan draai ik de pin er met me hand in.. en aandraaien met zo'n sleutel (ff de naam vergeten)

Dionnee

Re: kalkoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 17:19

Ja ik heb die ook Maar ik heb ook 2 verschillende kalkoenen, met punten en gladde, welke zijn beter?

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:24

Ik heb zo'n koffertje met zo'n kalkoentap, daar kan je ze er heel makkelijk mee indraaien!

en als ik er geen proppen in heb, heb ik die gaten gewoon vol met een watje, eerst vaseline erop en dan erin douwen, blijft prima zitten .

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:03

De puntige worden meestal op een harde bodem gebruikt, de platte op een drassige.
En het is misschien wel handig om te oefenen met het er in draaien, zo kun jij handigheid krijgen, je pony eraan wennen en als er een aantal keer kalkoenen in hebben gezeten, draaien ze ook iets makkelijker.

doeigeenbokt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:06

ik ga mischien kopen:):)

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:42

De dag voor de wedstrijd maak ik de propgaten schoon. Eerst haal ik met een hoefnagel de steentjes/modder/zand eruit, daarna tap ik de gaten en daarna draai ik er schroeven in. Ik deed er eerst watten in maar dat bleef heel vaak niet goed zitten, de schroeven daarentegen blijven heel goed zitten.

Op de wedstrijd zelf hoef ik de schroeven er alleen maar uit te draaien en de proppen erin te draaien. Ik gebruik meestal platte grote proppen en soms aan de binnenkant platte kleine proppen. Dit hangt af van de bodem.

Kijk met tappen wel uit dat je pony zijn voet niet weg trekt en op de tap gaat staan.

riverwoods

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:06

Sizz schreef:
De dag voor de wedstrijd maak ik de propgaten schoon. Eerst haal ik met een hoefnagel de steentjes/modder/zand eruit, daarna tap ik de gaten en daarna draai ik er schroeven in. Ik deed er eerst watten in maar dat bleef heel vaak niet goed zitten, de schroeven daarentegen blijven heel goed zitten.

Op de wedstrijd zelf hoef ik de schroeven er alleen maar uit te draaien en de proppen erin te draaien. Ik gebruik meestal platte grote proppen en soms aan de binnenkant platte kleine proppen. Dit hangt af van de bodem.

Kijk met tappen wel uit dat je pony zijn voet niet weg trekt en op de tap gaat staan.

klopt, dan heb je een heel groot probleem.

verder is de beschrijving van sizz juist!

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 22:18

Dankjullie wel! Ik weet alleen niet precies wat nou wat is, dus zouden jullie dat kunen uitleggen?

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:21

1: schoonpeuter dingetje
2: om de 'neppunten' uit te draaien, de kleintjes
3: tap en indraaiding
4: kleine punten/dopjes te gebruiken om je gaten schoon te houden

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:00

Dankjullie! Ik begrijp het nu al een beetje. Verder zal ik nog even aan iemand vragen om ze in te doen, voor de zekerheid