Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bitch schreef:Het ziet er allemaal flitsend uit op die sites.
Ikzelf geloof er niet geheel in, ik ben van mening dat op elke rug een passend zadel te vinden is, als je maar samenwerkt met een goede zadelmaker. Ook voor paarden met een gevoelige rug.
Dit soort trucendozen zijn leuk voor even, maar als iets niet past, past het niet, en zal het ook niet gaan passen.
Als eenieder bij de investering van een ander paard, nu ook eens de kosten van een goed passend zadel op zich wil nemen, zullen dit soort dingen snel uit de handel gaan..
Maar ik ben benieuwd wat harnessmaker hierop te vertellen heeft
Bitch schreef:Het ziet er allemaal flitsend uit op die sites.
Ikzelf geloof er niet geheel in, ik ben van mening dat op elke rug een passend zadel te vinden is, als je maar samenwerkt met een goede zadelmaker. Ook voor paarden met een gevoelige rug.
Dit soort trucendozen zijn leuk voor even, maar als iets niet past, past het niet, en zal het ook niet gaan passen.
Als eenieder bij de investering van een ander paard, nu ook eens de kosten van een goed passend zadel op zich wil nemen, zullen dit soort dingen snel uit de handel gaan..
SylviaG schreef:Bitch schreef:Het ziet er allemaal flitsend uit op die sites.
Ik heb voor mijn paard al 3 nieuwe zadels gekocht.
1,5 jaar geleden heb ik door Hulsebos een zadel op maat laten maken en toen dacht ik echt dat ik van alle ellende af was. Was wel weer de zoveelste flinke investering maar dan heb je ook het allerbeste, dacht ik!?
Niet dus!
Vandaar dat ik niet zo op een nieuw zadel zit te wachten. Iedereen belooft dat ze het perfecte zadel voor je paard hebben totdat je een probleem heb waar ze zo 1,2,3 niet uikomen en ligt het ineens aan je paard en dan moet je weer een duit geld betalen om alles weer aan te laten passen.
Ik heb daar dus echt geen zin meer in.
Ben het dus wel eens bovenstaande maar het gaat niet altijd op.
Vandaar mijn vraag over deze zadelonderlegger...
Wie heeft er nog meer ervaring mee???
harnessmaker schreef:Ik maar als ik het zo hoor is het zadel niet het probleem maar degene die hem levert..... 3 zadels en allen niet goed?
Waarschijnlijk ben je er wel met een goede correctie van de kussens.
Voor meer info en ervaringen met kussencorrectie zie de diverse zadel topics!
Sansje schreef:Sylvia G: Arie Boer is maandag bij ons op stal in Barendrecht, dus mocht je willen kan ik vragen of hij er eentje mee wil nemen en je er eventjes naar kan kijken en dan kan hij je vertellen hoe het werkt enzo. Stuur maar een pb als je intresse hebt.