Van de zomer ga ik een trektocht maken. De bagage hoeven we niet te paard mee te slepen, maar er blijft genoeg over dat je wel bij je moet hebben tijdens de rit. Daarom wil ik er zadeltassen opleggen, maar ik heb geen ringetjes aan de achterkant van mijn zadel.
Kan ik die er zo in laten zetten en word je zadel daar niet zwakker van?
Een zadeltas aan de voorkant is niet echt geslaagd, heb een fjord dus dan zou de tas over de rechtopstaande manen komen te hangen.
Volgens mij kun je dat zo bij de ruitershop laten doen.
Op het endurancetopic staat trouwens een heel topic over alle oplossingen die mensen hebben bedacht om tassen en bidonhouders aan het zadel te binden. Misschien dat je daar ook eens kunt kijken?
Tijdens de Zadel Pas Dag eind april, heeft een deelnemer ook ringetjes aan de achterkant van haar zadel laten zetten door Harnessmaker. Daarvoor moet inderdaad het zadel uit elkaar want de ringetjes worden aan de zadelboom vastgezet. Alleen vastnaaien is volgens mij niet sterk genoeg en het risico bestaat dat je zadel dan daar gaat scheuren.
ik heb mijn keuze inmiddels gemaakt. Ik heb van Dabo een bananentas gekocht en ik koop er nog 2 bidonhouders bij zodat ik die aan mijn zadel vast kan maken.
Ik heb eigelijk alleen maar spulletjes voor een dagtocht nodig en de overige bagage wordt van huis naar huis gebracht.