Equestor zadels, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Equestor zadels, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 18:19

Ik ben me een beetje aan het orienteren op dressuurzadels omdat ik voor mijn paard een nieuw zadel nodig heb. Ze heeft een vrij holle rug dus de meeste zadels drukken op haar schoft en achterkant van haar rug, en in het midden ligt dus niks zeg maar.
Nu heb ik gehoord dat dat met de Equestor zadels niet is, hoe bevallen deze zadels?

Wesco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:14

ik heb er een voor mijn haflinger ik heb het zadel type contour master (verstelbare boom ) dressuur zadel
ik vind het een lekker zadel om op te zitten

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:48

Als je de juiste boom bij je paard hebt kan een goede zadelmaker vaak wel het zadel aangaande kussens aanpassen/ vullen. daarvoor dient nu net een goede zadelmaker en onderscheid hij zich van zadelverkopers...........

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 22:27

ik heb er vorige week een zadelmaker bijgehad maar d.m.v. opvullen is mijn huidige zadel niet aan te passen. Ofja 1 keer opvullen maar daarna kun je um weggooien, hij zei dat er wel bepaalde merken zo aan te passen waren dat die wel goed zouden liggen op mijn paard, ze heeft nou eenmaal een best aparte rug..

Lexus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:20

mijn merrie heeft ook een moeilijke rug, ook best wel diep (zij is van Irko B x Rex Magna zou er een verband zijn hihi) en heb helaas geen info voor je over de equestor, maar misschien dat dit je helpt. Ik heb een zadelpasser laten komen met wel dertig merken en modellen zadels en uiteindelijk lagen er maar twee goed. Heb nu een half jaartje een Euroroding Luxor en ben er erg tevreden over (moest na paar maanden wel een keertje nog extra opgevuld worden, maar dat kwam omdat er erg zachte vulling in de kussens zit ). Ze loopt er echt super mee en ik vind het ook heel lekker zitten...

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:54

Ik bedoelde dus ook dat er gekeken moet worden naar de boom en niet de kussens vanuit hier zijn er mogelijk meerdere zadels/merken te leveren. Dus echt maatwerk in plaats van paswerk door een goede zadelmaker en een goede zadelmaker kan meer dan alleen opvullen.

Misschien is het een idee om eens te contacten met harnessmaker hier op het boktforum om eens te horen wat een zadelmaker eventueel nog meer kan dan alleen opvullen.

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 20:40

@ Lexus, mijn zadel is dus een euroriding luxor, die dus niet goed schijnt te liggen..verder wel een super fijn zadel!!

@ Micha, bedankt voor de tip!

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:07

helaas heb ik de ervaring dat vele zadelmakers zeggen er is niets aan te doen of hikan niet beter liggen.....
Maar al te vaak is gebleken dat vele zadelmakers eigenlijk verkopers zijn die een neiuw zadel willen leveren dat niet dient te worden aangepast....
De meeste zadels zijn confectie zadels en dienen wel te worden pasgemaakt bij aflevering.