lange buitenrit:halsterhoofdstel,halster onder hoofdstel of?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

breezertje

lange buitenrit:halsterhoofdstel,halster onder hoofdstel of?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 00:09

ik hoop dat het hier goed staat! maar ik had een vraagje.
van de zomer willen ik en een vriendin een lange bosrit gaan maken (natuurlijk eerst goed opbouwen ) en willen tussendoor de paarden even laten rusten en wat laten eten. Maar om nou bij elke rust je hoofdstel te verwisselen voor een halster lijkt mij niet erg handig midden in het bos en mij lijkt dat heel de dag een halster onder een hoofdstel hebben voor een paard niet echt een pretje is! nu zat ik na te denken over een halsterhoofdstel, erg makkelijk! bij de agradi had ik er een gezien voor ik geloof 24 euro, maar nu vroeg ik me eigen af of er ergens anders misschien halsterhoofdstellen te krijgen zijn van ongeveer dezelfde prijsklasse, ik vind het namelijk zonde om voor misschien die 3 keer jaar dat ik hem gebruik een hele dure aan te schaffen! wie o wie kan mij helpen? zeggen jullie van , ach zo'n rit met een halster onder zijn hoofdstel overleeft hij wel of halster verwisselen gaat makkelijk , of misschien kan iemand mij aan een goedkoop halsterhoofdstel helpen? (tweedehands ben ik al opzoek, maar nog geen in mijn smaak/maat gevonden )

polbo

Re: lange buitenrit:halsterhoofdstel,halster onder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 00:44

Voor die ene dag overleeft die het halster onder het hoofdstel wel hoor

Als je er een halster onder doet moet je een zo licht en dun mogenlijk halster nemen dat zit je pony het minst in de weg.
Als ik het doe neem ik altijd het oudste halster mee dat zit voor hem volgends mij het pretigst. Is dun, licht en het meest naar zijn hoofd gevormt.

poekie

Re: lange buitenrit:halsterhoofdstel,halster onder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 07:19

zelf heb ik een halsterhoofdstel(2zelfs)
vind ze echt ideaal,ook met een gewoon buitenritje.je klikt zo het bit eruit echt heel erg makkelijk

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 07:22

ik heb een ideaal paard dat gewoon blijft staan, en aangezien wij als we lang weggaan toch altijd zadeltassen bij ons hebben, gooien we ons touwhalster er altijd in..... kan ik hem zo wisselen op de rustplaats

; edit: spelfout..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:32

Ik doe het halster dan over het hoofdstel Eronder lijkt mij gewoon niet zo comfortabel voor paard, en verwisselen is idd zo gebeurd. Maar ik neem eigenlijk maar zelden een halster mee

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:00

Als je een dun halster om doet met het hoofdstel zonder neusriem eroverheen gaat dat prima voor die ene keer hoor

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:30

Ik doe mijn touwhalstertje meestal onder mijn hoofdstel, ik ook heel licht en ze heeft er geen last van.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:34

Ik heb voor de wedstrijden een halsterhoofdstel.

Daarvoor deed ik vaak het halster over het hoofdstel. Kan best dr onder ofzo. Desnoods zonder neusriem. Zoveel last zal ze er niet van hebben.

lijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:50

Ik laat dan ook de neusriem weg en doe het halster over het hoofdstel heen. Als ik onderweg wil wisselen gaat het halster even om de nek, hoofdstel uit, en halster weer om.
Wat dan wel heel handig is: teugels met clipjes
Het halstertouw gaat om de nek, met de musketon aan een van de ringetjes van m'n zadel.

Werkt prima zo.

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:59

Ik heb een halsterhoofdstel aangeschaft. Ook een vrij goedkope (net geen 30 euro?) bij de Hippo. Is van gewoon nylon (halstermateriaal) maar is wel zacht onderlegd. De neusriem en frontriem en teugels zijn gedeeltelijk gevlochten, wat best heel leuk staat.
Ik heb in mijn kast maar ruimte voor 1 hoofdstel, en daar hangt deze dus. Ik rij mee buiten, maar net zo makkelijk ook dressurmatig in de bak. Ik vind het een echte aanrader.
Aangezien je de teugels ook als halstertouw kunt gebruiken, neem ik verder nooit wat mee onderweg (alleen op heel lange rit een strpaktouwtje).

breezertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 23:39

het is opgelost ik ben bij de hyporama geweest en kwam een hele goedkope tegen die er ook nog eens leuk uitzag, en gelijk een zadeltas meegenomen

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 00:09

Ach een keertje overleeft ie het wel, maar een halsterhoofdstel is erg makkelijk hoor! Je kan er ook gewoon mee rijden!

Zie nu ook dat je er een hebt, veel plezier ermee!

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 00:09

dankjewel

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 00:19

sorry mensen verkeerde topic

lieniminnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 00:21

wat is een halsterhoofdstel?

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:13

dat is gewoon een soort hoofdstel waar je het bit makkelijk af kunt klikken.... maar het ziet er meer meer uit als een halster ( snap je het nog )

[edit... spelfouten verbeterd ]

Agnes75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:33

Heb je de Divoza-catalogus 2005-2006? Hij staat op pagina 184, rechts bovenaan Premiere halster/hoofdstel combinatie. Sorry voor de reclame.