slecht(passend) hoofdstel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Li_lee_yang

slecht(passend) hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 13:08

Hey.
even in het kort het verhaal:
ik ging gister een buitenritje maken, maar op de weg die we over moesten schrok mijn pony en wilde de berm in lopen. Blijkbaar had ze niet door dat deze nogal stijl naar benede loopt, want we maakte samen een koprol naar beneden. Ik lag er uiteraard af maar ik had ineens een hoofdstel in me handen. het hoofdstel was dus helemaal van haar hoofd gegaan en alle riempjes en gespjes zaten nog vast. Ik weet niet of ik het hoofdstel er af getrokken heb want het ging zo snel..

mijn vraag nu:
Zit mijn hoofdstel niet goed, of kan dit gewoon altijd gebeuren?

ps. Mijn pony heeft er niks aan over gehouden, en ik alleen een paar schrammen en stijfheid

Dabo

Re: slecht(passend) hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:29

Volgens mij kan dit altijd wel gebeuren hoor..
De keelriem, stelt natuurlijk niets voor.
De neusriem.. die zit wel 'strak' om de neus, maar als je heen hoofdstel naar beneden zou trekken, gaat hij naar het smalle gedeelte, dus krijg je hem wel af zonder de riempjes los te maken. Niet makkelijk als je het zo zou proberen, maar in een val volgens mij goed mogelijk!
Maar als je 2 vingers tussen de neusriem hebt zit hij goed hoor, niet strakker doen

Li_lee_yang

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 13:33

ja dat dacht ik ook wel, het hoofdstel is ook nog niet zo oud, en voor de neusriem moet wel 1 gaatje bij geprikt worden, maar dat scheeld maar een paar millimeter.
Maar iemand zei dat het niet hoort dat het hoofdstel af kan, dus ik dacht ik vraag ff om jullie mening
bedankt in ieder geval

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:38

Laat iemand het eens nakijken. Misschien heb je er zelf ook niet al te veel zicht op en dan weet je het zeker. Misschien hangt je bitje wel te laag, waardoor het te makklijk over de oren afglijdt..

En is je frontriem niet te breed/ krap waardoor het hoofdstel minder goed blijft zitten.

Overigens, met kracht van een val kan ik me voorstellen dat een hoofdstel af kan gaan. Het zit niet ingesnord om het paardenhoofd als een veiligheidsgordel ofzo.

Maar als je twijfelt over het juist passen van je hoofdstel, gewoon even je instructrice vragen of ze eens wil kijken of het goed zit..

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:39

Dit kan altijd gebeuren, vandaar dat ik met wandelen ook hoofdstel en halster omdoe Het helpt al als je een stukje van de manen achter de oren wegknipt, maar toch kan het nog gebeuren

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:43

Wij hadden een hele leuke instructeur vroeger. Die trok in 1 beweging het hoofdstel af als je stond te kletsen in de les.

Je hoeft het alleen over de oren op te pakken en als het naar beneden glijd over het smalle stuk van de neus is het zo af.

Maar idd bij twijfel zou ik gewoon even iemand anders nog laten checken.

xDAANTJEE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:44

dit kan idd altijd gebeuren, mijn moeder was een keer van haar paard gevallen toen kregen ze hem niet gevangen toen dacht iemand dat ze haar gevangen hadden en toen had ze alleen een hoofdstel in haar handen, en dat hoofsdstel paste ook goed

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:44

Als ik terug ben van rijden, trek ik ook altijd zo het hele hoofdstel van zijn hoofd, daarna maak ik de gespjes los.

Wees blij dat zo makkelijk van het hoofd glijdt, je kan situaties hebben waarbij dat best handig is....

Li_lee_yang

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 14:02

oke dank je wel allemaal. Mijn instructrice zei ook dat het goed was maar ik dacht tog ff checken