Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opala schreef:viewtopic.php?f=34&t=506447&hilit=
Dit topic in de HK=huiskamer![]()
Recreatieve ruiters - welke de paardenrug lief hebben en zelf comfortabel willen zitten - beveel ik een Startrekk-zadel aan. Je kunt de panelen - welke onder het zadel als kussens dienen - verwisselen voor dikkere of dunnere, en ... verplaatsen zodat ruggegraatvrijheid altijd gegarandeerd is, evenals het voorboogje vervangen door breder of smaller. Zo heb je een zadel welke op het merendeel van de paardenruggen past. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat voor jaren.
nickyu schreef:neem aan dat iedere normaal denkende ruiter de paarden rug lief heeft![]()
opala schreef:
Kijk maar eens naar de ongezadelde paarden om je heen en dan specifiek naar de plaats waar het zadel komt te liggen, hier kan nog veel aandacht aan besteed worden, is mijn indruk (ik hoop van harte dat het geen algehele indruk is)
harnessmaker schreef:Wordt hard aan gewerkt en ik kan duidelijk merken dat er een bewustwording plaats vind wat zadels betreft....
opala schreef:Hopelijk niet wanneer het kwaad al geschied is, maar ja dan nog .... beter laat dan nooit
harnessmaker schreef:helaas vaak wel.... maar een paard kan snel herstellen gelukkig.