Ervaringen Rossner Sidney Plus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

naam

Ervaringen Rossner Sidney Plus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 21:05

Mijn vraag lijkt me wel duidelijk
Wie heeft er ervaring met het Rossner Sidney Plus zadel?

ik ben me namelijk een beetje aan het orienteren op het gebied van zadels omdat ik in de toekomst een ander zadel nodig heb!
en wil eens kijken!

ik had ook wel interesse in een euroriding, maar die kan ik in mijn buurt nergens vinden! en nu wil eens ervaringen horen van het rossner zadel!

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 12:46

Iemand misschien dan ervaringen met andere types van de Rossner???

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:02

Ik heb een Rossner springzadel, zeer tervreden mee, lekker soepel en zacht leer, heb het zadel op 3 paardn liggen, past super op meerdere paarden.

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 13:57

nou ik zit dus een beetje te dubben om een rossner te kopen of een euroriding. nu is de rossner wel een stuk goedkoper...

maar ik heb mensen gehoord, die klachten hadden over scheve boom bij de rossner, maar ja. aan de andere kant geven ze wel 5 jaar garantie op de boom. dus dan zal het toch ook wel loslopen?
daarom wil ik dus even verhalen horen over de kwaliteit van de rossner zadels in het algemeen!

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 13:58

Marijkeeee schreef:
Ik heb een Rossner springzadel, zeer tervreden mee, lekker soepel en zacht leer, heb het zadel op 3 paardn liggen, past super op meerdere paarden.

En hoe is de zit van de rossnerzadels?
zijn die lekker zacht? of toch wel aan de harde kant?

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:59

Ik heb een Rossner veelzijdigheid en een Rossner dressuur. Allebei hele fijne zadels!

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 14:00

welke rossner dressuur heb je?
en heb je die nieuw gekocht?

tjonge ben niet nieuwsgierig hoor! hahaha
maar wil wel graag ALLES hiervan weten!

dauphine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:07

ik heb een rossner amerika veelzijdigheidszadel.
nieuw gekocht en geen problemen mee.
hele fijne zit, lekker zacht

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:08

Amerika. Ik vond de Amerika Plus net iets teveel rechtop "dwingen" en dat voelde niet fijn in mijn rug

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 19:05

zijn er verder nog mensen met goede, of slechte ervaringen met Rossnerzadels??

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:10

Ik heb een Rossner Amerika dressuur en een Rossner Nevada VZH. De Rossner Amerika is te koop, maar dat is niet omdat het geen fijn zadel is (juist wel!) maar omdat ik een kleinere inchmaat nodig had. Mijn VZH houdt ik wel gewoon

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:13

Ik heb ook een Amerika, ben er superblij mee, zit lekker en ligt goed op het paard.

BasiNami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:07

Ik heb gister een tweedehands rossner dressuurzadel gekocht, ben heel erg benieuwd hoe die uitpakt!
Schuiven ze bij jullie ook erg? Op wat voor paard/pony hebben jullie ze liggen?

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:14

Ik heb al bijna vier jaar een Rossner Amerika veelzijdigheidszadel. Ik heb 'm nieuw gekocht en hij bevalt prima. Alleen zou ik graag een dressuurzadel willen... maar helaas hier varen alleen maar plezierjachten langs en geen tankers met geld.

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 14:27

porscherider schreef:
maar helaas hier varen alleen maar plezierjachten langs en geen tankers met geld.

Hahahah gelukkig zijn de rossners nog redelijk betaalbaar en zijn die tankers met geld niet echt een vereiste!
vakantiegeld krijgen we snel....... haha

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:29

De Rossners zijn idd redelijk betaalbaar... maar voor een student zonder geld zijn ze nog steeds te duur en zou een tanker met geld zeer handig zijn.

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 14:34

BasiNami schreef:
Ik heb gister een tweedehands rossner dressuurzadel gekocht, ben heel erg benieuwd hoe die uitpakt!
Schuiven ze bij jullie ook erg? Op wat voor paard/pony hebben jullie ze liggen?

als het zadel schuift, denk ik dat het een niet goed passend zadel is!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:39

Ik heb een rossner amerika gehad. De eerste 6-7 jaar alleen op een (steeds hetzelfde)manegepaard gebruikt (lees 1xwk). Daarna een eigen paard gekocht en hem hier nog 2 jaar op gehad. Ineens zakte het zadel te ver over de schoft en kon mijn hand er niet meer tussen. Na laten kijken, boom gebroken. Het zadel is nooit gevallen maar achteraf blijkt dat het gewoon te smal was voor mijn paard, waardoor er teveel druk op de boom zou zijn ontstaan. (kan ik me nog niet voorstellen, want ze heeft nooit drukplekken of wat ook gehad.)
Ik heb nu sinds ruim 2 jaar een Kentaur, deze heb ik tweedehands gekocht en bevalt erg goed.

Hiermee wil ik niet zeggen dat Rossner slecht is, zeker niet. Maar het zadel zat erg lekker. Alleen ik heb er wel pech mee gehad. Dat heb je ook met andere dingen, een Miele apparaat is goed, maar er kan altijd een pechgeval tussen zitten.

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 14:46

ja precies! dat is wel een raar verhaal, maar dat had ook met een ander merk zadel kunnen gebeuren en ik vind 8-9 jaar voor een zadel van die prijs al een flinke leeftijd! van mij mag hij dan ook wel een keertje afgeschreven zijn!

bovendien heb ik een rank paard met een heeeel hoge en smalle schoft! en zijn er in die prijs klasse niet heel veel zadel geschikt voor zo'n paard.

Maar zo'n zadel blijft dus wel goed kwa model zeg maar?
en de zit? is die hard of zacht?

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:53

Rossner zit heerlijk! Ik kan er bij wijze van spreken uuuuuren op zitten. Zit beter dan mijn Stübben Siegfried... daar spring ik alleen mee. Die zit niet fijn, maar springt wel goed.

Ik heb over Rossners wel eens gelezen dat de boom kan uitzakken. Maar goed, wat ChristaMoor ook al zei, ook een A-merk kan een minder exemplaar erbij hebben.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:19

Ik ben heel tevreden met mijn Rossner Amerika. Het is een tweedehandsje. Hij zit heerlijk

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 16:51

Ik heb een rossner amerika plus.. heerlijk zadel en past net als een euroriding op mijn paard met ingezakte rug, hoge schoft, en een brede onderbuik (soort haflinger rug maar hele smalle schoft...)
ben er erg tevreden over slijtage vind ik ook mee zallen en hij zit zooooo lekker zacht echt een aanrader