Welk zadel voor paard met holle rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Welk zadel voor paard met holle rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:41

Ongeveer een jaar terug heb ik een zadel (Euroriding) op maat laten maken voor mijn pony, maar toen een aantal maanden later heb ik besloten naar Deurne te gaan, en werd het tijd voor een paard..
Het zadel voor de pony leek goed te liggen op het paard maar dit blijkt nu toch niet zo te zijn (heb er vandeweek een zadelmaker bij gehad). Omdat mijn paard een vrij holle rug heeft en de pony een wat rechtere rug, drukt het zadel bij het paard op de schoft en achter op de rug, in het midden raakt het zadel de rug nauwelijks. Met opvullen is dit ook niet te verhelpen..helaas
Dus ik heb de zadelmaker gevraagd welk zadel dan eventueel geschikt zou kunnen zijn, hij zei: Chamberlain of Prestige.

Heeft iemand ervaringen met deze zadels, of ze ook geschikt zijn of eventueel zo te maken zijn dat ze ook op een paard met holle rug goed liggen?

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:16

verkocht hij zelf deze merken??

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 22:17

nee hij verkoopt zelf geen zadels, daar heb ik extra naar gevraagd anders wist ik wel dat er iets niet helemaal in orde was en hij dat gewoon zei om mij een zadel aan te smeren

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:22

nee ok, was even nieuwsgierig je hoort namelijk vaak dergelijke verhalen.

Sorry kan het even niet laten..... ik kan je ook volledig maatwerk leveren (dan alleen van mijn merk).
(ik wil je dus wel graag wat verkopen )

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:23

maar er zijn er meer die het zadel maken op jouw paard denk hierbij bijvoorbeeld aan daaleman geleverd door daaleman.

Ophelia

Re: Welk zadel voor paard met holle rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:41

Ik had ook een paard met een holle, wat verzonken rug. Daar lag een Fryso zadel perfect op. Een Fryso heeft enigszins rond gevormde kussens, waardoor deze heel mooi aansloot op haar rug. Kijk eens voor meer info op www.tweespan.com Deze zadels zijn in principe ontworpen voor het friese paard, maar ik had hem gewoon op mijn KWPN'er liggen. Deze zadels hebben een diepe, heerlijk zachte zit en veel wrong...

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:02

met goed vullen krijg je vele zadels goed passend!

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:08

Ik heb een chamberlain zadel