Stijgbeugels onder of boven je zweetblad.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Stijgbeugels onder of boven je zweetblad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 20:30

Ik heb sinds gisteren een nieuw Knight rider zadel. En nu zag ik dat je je stijgbeugels ook onder het zweetblad kan doen.

Maar is dat niet vervelend rijden?

Kellyy

Re: Stijgbeugels onder of boven je zweetblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:31

Mij lijkt het juist fijner!
Ligt volgens mij wel wat stiller?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:47

Je moet bij een nieuw zadel nooit meteen je riemen onder het zweetblad doen.. Je zweetblad heeft in het begin amper vorm, en doordat je ze onderlangs doet gaan ze er heel raar uitzien.. De eerste periode gewoon bovenlangs, en als je zadel een beetje ingereden is onderlangs.. Ik heb bij mijn zadel het nog steeds bovenlangs...

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:48

ik heb hem bij me wintec zadel onder het zweetblad!
Zit heerlijk! Alleen als je vaak je beugels moet verandere van gaatje is het niet echt een slim idee want dan moet je der af!

UltimOo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:49

als je met alleen schoenen rijd (gewoon thuis ofzo ) dan zit het niet echt fijn als je je riemen onder het zweetblad hebt.. je vel komt dan zeg maar tussen het zweetblad en de beugelriem in maar met laarzen of chaps heb je daar geen last van het is alleen een beetje irritant met beugels langer/korter doen of beugels opsteken. maar met rijden valt het verder wel mee

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 21:55

maar dan kan je je benen toch iets minder beweten als je je been achteruit wil leggen ofzo.

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:50

Ik heb poos op zadel van vriendin gereden en dat was super fijn met beugels onderlangs. Op mijn eigen zadel kan hethelaas niet.

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:52

ik heb altijd riemen onder het zweetblad langs ... als het mogelijk is bij zadel idd...
maar ik vind het erg prettig ,
ik rijd ook altijd met "blote" benen (geen chaps/laarzen..heel soms lange chaps)

lindii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:54

ik heb ze er ook onder.. En ik zou ze er in het begin al onder doen (als je het van plan bent) want als je het pas later doet krijg je van die lelijke strepen vd beugelriemen op je zweetblad.

Het is wel irritant met de beugels van lengte veranderen maar met de beugels opsteken heb ik nergens last van. M'n benen kan ik ook gewoon bewegen.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:32

bij orisse heb ik ze eronder en bij gipsy erboven, ligt er maar net aan bij wat voor zadel het is vind ik. maar bij gipsy kon ik ze gloof ik ook niet onderlangs doen... vind zelf dat je je been stiller kan houden als de beugelriemen onderlangs zitten.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:25

Ik heb ze altijd bovenlangs, ik vind onderlangs heel irritant zitten. Zeker bij zijgangen etc. krijg ik mijn been niet lekker naar achter.

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:31

IK vind stijgbeugels die onder het zweetblad echt niet lekker zitten je kan je benen dan niet echt bewegen, ik heb ze altijd boven het zweetblad.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:51

Ik heb mijn stijgbeugels bij mijn wintec onder het weetblad. Vind het zelf prettiger dan erboven.
Gewoon proberen en kijken wat je fijner vind

Lin4Life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:19

Als het je eigen zadel is dan hoef je toch eigenlijk niet je beugels steeds te verwisselen. Ik heb mijn beugelriemen ook onder mijn zweetblad door, en ik vind het sowieso beter voor mijn beenligging, je been blijft bij je zadel en ik vind het met rijden ook fijner doordat mijn been stil kan blijven liggen, anders als je beugelriem iets beweegt gaat je been automatisch mee. Ik krijg zo een beter contact met mij been.
Het scheelt ook heel erg met de beschadiging op de zweetbladen van je zadel, je krijgt er geen lelijke strepen en plekken op van het schuren.

met mijn spring zadel heb ik wel mijn buegelriemen over het zweetblad, anders kwamen ze steeds tijdens en na de sprongen een beetje raar te zitten. Zo hou je ook door de druk altijd het zweetblad bij het zadel.
bevalt mij prima zo!

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:48

Lijkt mij ook heel fijn rijden, nog nooit gedaan maar ok Ik heb nog weleens last van dat ik een soort van bobbel heb van de beugelriem en dat zit erg ongemakkelijk onder het rijden!

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:06

Ik heb ze er onder bij mijn springzadel, vin dhet wel zo fijn, want ik rij ook wel gewoon met schoenen.

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:07

Ik heb ze ook onderlangs.. vind het wel fijn

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:10

MIjn stijgbeugels zitten ook onder het zweet blad.
Ik vind het allebei eigenlijk wel fijn (zowel onder als boven).

XX

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:11

Ik heb ze met allebei m'n zadels bovenlangs.
Met m'n dressuur heb ik allen de gespen onderaan zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:57

Ik heb 1 keer gereden op een zadel waarbij de beugels onderlangs lagen. Opzich rijd dit wel heel fijn en stabiel maar het is net wat hiervoor werd gezegd dat bij de zijgangen de beweging van het naar achter leggen wat word belemmerd. Als de beugels gewoon bovenlangs liggen heb je hier geen last van, alleen dan zit je met de gesp en de beugelriem die dan soms kunnen gaan irriteren aan je bovenbeen (op de manege zadels waar ik dan op rijd).

Lin4Life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:39

ik heb van die speciale beugelriemen waaraan geen gespen zitten maar een soort haakjes, van wintec hebben ze deze ook, ik vind dit ideaal, zo heb je bovenaan bij je zadel niet van die rarae bobbels in het leer, en drukt het niet tegen ej been.
met springen heb ik gewone beugelriemen.

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:13

Ik heb ze gewoon boven het zweetblad, zo heb ik ook nergens last van bij zijgangen enzo.

Samantt_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:21

onder het zweetblad.. je been ligt dan stiller en het rijd gewoon fijner..

courage

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:24

Heb geen ervaring hiermee, 'k weet alleen maar dat je bij ons niet mag starten (op wedstrijd) met stijgbeugels onder 't zweetblad.

vamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:29

ik heb een tijdje gereden met stijgbeugels onder het zweetblad, en dat rijd heerlijk nu ben ik weer gewend te rijden met stijgbeugelriemen boven het zweetblad, dus maakt het me niet zo veel meer uit.