Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:K&K bit Dynamic RS
Door de ergonomische vorm van het mondstuk ligt dit bit zeer goed in de mond. De druk in de mond wordt gelijkmatig verdeeld over de tong en de tongranden. Hierdoor wordt het paard gestimuleerd om het bit aan te nemen en aan de teugel te blijven. Het bit heeft een zachte, maar effectieve inwerking. Verkrijgbaar met aurigan mondstuk en D-ring van roestvrijstaal. De dikte is 16 mm. Verkrijgbaar in de maten 11.5 t/m 14.5 cm.
tienus63 schreef:Normaal gesproken rijden wij onze jonge paarden altijd op een dubbel gebroken KK argentaan. (Daarna met een enkel gebroken argentaan.)
Mijn jonkie vond ik daar niet zo fijn op reageren als andere jongere paarden wel deden. Ze schuimde er nooit op.
Bij het andere paard mag je ruiterwissers op je bril zetten, zo schuimt hij op de sprenger bitten.
Voor de sleep loopt ze met een menstang omwikkeld met zeem, daar loopt ze super op.
Op een gegeven moment de kk verwisseld voor een simpele enkel gebroken rvs trens, daar liep ze al beter op, nu rijd ik haar op een rubber enkelgebroken trens. Daar doet ze het ook goed op.
Achteraf bleek de mijne allergisch te zijn voor het argentaan. Dit heb ik nooit in de gaten gehad. Dit kwam aan het licht bij de TA, ze had nog de restanten van blaren onder haar tong en achter in de mond zitten.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar mocht er weer een jong paard komen en hij reageert niet zo op de KK als we verwachten dan zullen we de mond goed inspecteren.