KK conrad ultra aurigan dubbelgebroken bit, wie??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkersjakie

KK conrad ultra aurigan dubbelgebroken bit, wie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 19:07

Heb nu een enkelgebroken watertrens maar die is eigenlijk net iets te klein is 13,5 maar wil graag naar een 14,5.
Nu zit ik te denken om een KK-bit te kopen maar wil eigenlijk graag eerst weten wat jullie van dit bit vinden.

Wie is erover gestapt van een enkelgebroken bit naar een KK-bit? Hoe dik is die van jullie, omdat je 2 maten hebt een 21 mm en een 18 mm.
Wat voor verschil merken jullie met het rijden van je paard?

Mijn paard is nogal eens een stijfkop en de rem is dan niet echt te vinden, nu heb ik laatst met het menbit van mij zus gereden (gewoon in de ringen) om te kijken hoe ie op een stang zal reageren, nou ik kon er niet meer aankomen, was helemaal druk en in verzet.

Vind een enkelgebroken opzich wel goed maar ik dacht dat een dubbelgebroken misschien toch vriendelijker in zijn mond zal zijn omdat het niet zo in het gehemelte prikt.

Ben benieuwd wat jullie denken ......

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:47

Ik heb een tijdje geleden zo'n bit gekocht, ik dacht die van 21 mm, maar ik had daarvoor ook al een dubbelgebroken bit.

Ik vind het een fijn bit
Ze schuimt er lekker op, en pakt het bit fijn aan.

Pellie

Re: KK conrad ultra aurigan dubbelgebroken bit, wie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 00:21

hoi henriette, ff wat anders hoor: je kan ook een myler proberen, mooi voorgevormd en dun zodat het minder in de weg zit. www.paardenschuur.nl staan voorbeelden op.
gam wil ook nog wel eens zijn kop verliezen op buitenrit en dan luistert hij niet naar mijn zit. met de myler krijg ik hem beter terug dan met mijn dubbel gebroken robart trens.
dubbel is inderdaad een stuk vriendelijker

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 02:11

Mijn paard heeft ook altijd op een enkelgebroken watertrensje gelopen. Daar liep hij nooit verkeerd op, maar ben uit nieuwschierigheid toch maar eens met de dubbelgebroken watertrens van kk conrad gaan rijden. Die van 18 mm. Dat ging helemaal niet verkeerd. De hulpen kwamen allemaal net iets fijner door en ben dus blij dat ik het eens geprobeert had ondanks dat ik geen problemen had met zijn vorige bit.
Ik heb trouwens gen stijfkop maar een gevoelig beessie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 02:40

Kijk eens naar een K&K Dynamic.
Dit bit is wat dunner en gaat een beetje richting een Meyler bit.
Ik heb het ook voor mijn paard en het bevalt super.
Hiervoor reed ik hem op een K&K Ultra onderlegtrensje van 14mm en dat ging ook prima.

Citaat:
K&K bit Dynamic RS
Door de ergonomische vorm van het mondstuk ligt dit bit zeer goed in de mond. De druk in de mond wordt gelijkmatig verdeeld over de tong en de tongranden. Hierdoor wordt het paard gestimuleerd om het bit aan te nemen en aan de teugel te blijven. Het bit heeft een zachte, maar effectieve inwerking. Verkrijgbaar met aurigan mondstuk en D-ring van roestvrijstaal. De dikte is 16 mm. Verkrijgbaar in de maten 11.5 t/m 14.5 cm.

Afbeelding

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 07:29

Die K&K Dynamic daar rij ik mee.
Ik reed hiervoor altijd met een correctie trens. Omdat mijn paard een enkel gebroken bit erg vastpakte en ik dan niks te vertellen had.
UIt nieuwsgierigheid ben ik dit bit gaan proberen. Mijn paard reageert er erg goed op. loopt ontspannen en is aan het schuimen.
Wel is het zo dat als ik een buitenrit ga maken dat ik niet met dit bit rij. Heb een aantal keer geprobeerd en op de een of andere manier voelt hij er dan niks van enzo.
Dit bit is echt super!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 07:39

Normaal gesproken rijden wij onze jonge paarden altijd op een dubbel gebroken KK argentaan. (Daarna met een enkel gebroken argentaan.)

Mijn jonkie vond ik daar niet zo fijn op reageren als andere jongere paarden wel deden. Ze schuimde er nooit op.
Bij het andere paard mag je ruiterwissers op je bril zetten, zo schuimt hij op de sprenger bitten.
Voor de sleep loopt ze met een menstang omwikkeld met zeem, daar loopt ze super op.

Op een gegeven moment de kk verwisseld voor een simpele enkel gebroken rvs trens, daar liep ze al beter op, nu rijd ik haar op een rubber enkelgebroken trens. Daar doet ze het ook goed op.

Achteraf bleek de mijne allergisch te zijn voor het argentaan. Dit heb ik nooit in de gaten gehad. Dit kwam aan het licht bij de TA, ze had nog de restanten van blaren onder haar tong en achter in de mond zitten.

Ik had er nog nooit van gehoord, maar mocht er weer een jong paard komen en hij reageert niet zo op de KK als we verwachten dan zullen we de mond goed inspecteren.

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:46

Ik ben van enkelgebroken bustrens overgestapt naar een K&K Aurigan.
Paard schuimt veel meer en is sneller nageeflijk, ik vind 't prima bitten.

tinkersjakie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 19:01

Bedankt voor jullie reacties......Ga nu wel weer heel erg twijfelen welke ik zal kunnen gebruiken.

Die K&K Dynamic heb ik ook gezien op een site en leek me ook wel een goed bit toe, vind het erg moeilijk moet ik zeggen.

Pellie welke heb jij dan voor Gam?
Zag namelijk wel dat je een ander soort bit hebt, deze is ook gebogen of niet? (dacht dat je ook die Dynamic had toen ik hem op een site zag staan) maar is dus een mylerbit.

Voor andere reacties van mensen ........graag!!!!!!
Ik ga nu niet gelijk een bit ophalen, wil graag nog wel meer meningen horen, wil ze ook nog even in het echt zien en dan hopelijk kan ik beslissen

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 19:05

tienus63 schreef:
Normaal gesproken rijden wij onze jonge paarden altijd op een dubbel gebroken KK argentaan. (Daarna met een enkel gebroken argentaan.)

Mijn jonkie vond ik daar niet zo fijn op reageren als andere jongere paarden wel deden. Ze schuimde er nooit op.
Bij het andere paard mag je ruiterwissers op je bril zetten, zo schuimt hij op de sprenger bitten.
Voor de sleep loopt ze met een menstang omwikkeld met zeem, daar loopt ze super op.

Op een gegeven moment de kk verwisseld voor een simpele enkel gebroken rvs trens, daar liep ze al beter op, nu rijd ik haar op een rubber enkelgebroken trens. Daar doet ze het ook goed op.

Achteraf bleek de mijne allergisch te zijn voor het argentaan. Dit heb ik nooit in de gaten gehad. Dit kwam aan het licht bij de TA, ze had nog de restanten van blaren onder haar tong en achter in de mond zitten.

Ik had er nog nooit van gehoord, maar mocht er weer een jong paard komen en hij reageert niet zo op de KK als we verwachten dan zullen we de mond goed inspecteren.

Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar weet dat Sjakie daar geen last van heeft omdat ie nu ook een bit heeft met aurigan.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:28

ik heb dit bit (KK conrad ultra met 45 graden gedraaid tussenstukje) 2 x voor Bonita, maar eigenlijk is er 1 voor haar net te groot (is een 14 cm). Hij is 21 mm dik. Ik vind hem erg fijn in het gebruik en ondans dat er bij haar de rem ook niet altijd even goed te vinden was (mèt bit), is dit het enige bit wat ze goed accepteert.. Ik heb er in de tussentijd een kleinere bijgekocht en de grotere gebruik ik nu met longeren. Dit gaat ook fantastisch met dit bit!

Lonan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:32

He Henrie, Sandra word ook gereden met een dubbel gebroken KK argentaan. Ik moest toen een ander bit omdat bij de oude ruimte had tussen..tja hoe noem je dat ..de ringen ?(dat was een enkel gebroken bit die naar de zijkant weer dikker loopt naar de ringen, dit loopt in een stuk door) daar zat ruimte tussen en daar ging steeds een velletje tussen zitten,en daardoor bloeden.. heel zielig.
Die bitten waren er toen nog niet zolang of ik wist het bestaan er niet eerder van . Toen heb ik zonder twijfelen een gekocht (115 gulden geloof ik, vond ik toen hoop centjes) want na enig zoekwerk kon ik er alleen maar positieve dingen over vinden. En Sandra reageerde er perfect op. Jammer dat dat zo'n kleine maat is, hahaha anders kon je die eens uit proberen.
Off tropic: Hahaha stom zit net te denken hahaha dat is het zelfde..HIHIHI..dat ik bijvoorbeeld een beugel van iemand anders zou lenen...getsie !
He als je gaat, laat het me weten, denk dat ik er nu ook een voor Jaco haal, gaan we saampjes.

tinkersjakie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 23:27

Nou heb er 1 besteld bij ooteman.nl het is de K&K bit Dynamic RS geworden.

Bedankt iedereen voor jullie informatie!!

Inca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:45

Heeft die ook het middenstuk 45 graden gedraaid?

tinkersjakie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 14:10

Ja dat heeft ie ook, heb hem net binnen dus vanavond even kijken wat ie ervan vind.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:03

Ik heb hem ook, 18mm, echt een superfijn bitje

tinkersjakie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 22:20

Heb hem vandaag gewoon even ingehangen en hem zo een poosje laten staan met neusriem los.
Ging heel goed en lag ook goed in de mond zover ik kon zien.
Wil het rustig aan doen en hem rustig aan dit bit laten wennen en dan vertel ik later hier nog wel hoe het gaat.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:48

ik heb het kk bit ook gebruikt, maar mijn paard loopt onrustiger op een watertrens, dus heb nu mijn andere bitje er weer in hangen (een aurigan bustrens maar niet van kk) en wil uit eindelijk de dynamic kopen.