HH Zadels wie heeft ervaring??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hafgirl15

HH Zadels wie heeft ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 13:35

Harry's Horse® Synthetisch veelzijdigheidzadel
(HH2860051)
Synthetisch zadel, licht in gewicht en eenvoudig in onderhoud.
Bovenzijde gemaakt van sterk kunststof leather-look materiaal.
Zitting en kniewrongen overtrokken met REMA-materiaal voor een vastere zit. De kniewrong-steunen zijn ruim verstelbaar d.m.v. klittenband.
Boomwijdte is eenvoudig te veranderen d.m.v. de verwisselbare boom, zodat het zadel makkelijk passend te maken is op elke vorm paardenrug.
Standaard geleverd met een wijde boom.

matenkleuren in winkelwagen € 189,95

Dit zag ik op piaffe staan. Een zeer gunstige prijs. Maar is dit wel een goed zadel?
Heeft iemand ervaring met deze zadels?
Groetjes Rixt

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:51

Ik houd dit topic even in de gaten want had dezelfde vraag willen stellen.
Wie rijdt al met dit zadel ?

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 19:58

blijkbaar niemand

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:42

Ik heb geen ervaring met het HH zadel, maar wel met het dressuurzadel van Global (ong 250-270 euro). Dit zadel is het geld echt wel waard. Goed zadel voor het geld. Past op vrij veel paarden.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:46

Oeh dat zinnetje dat hij makkelijk passend is te maken op elke paardenrug , is wel een misser hoor..... het gaat niet alleen om hoe breed het zadel bij de schoft en schouders is.

Dat is wat je aan kunt passen met de verwisselbare "boom"....
maar je past niet de dikte of de ronding van de kussens aan.

Zijn de ronding van de boom (in de zitting) en kussens van een zadelgemaakt op een vlakke gespierde rug zoals bvb. veel Haflingers hebben , dan past dat zadel niet mooi op een wat puntiger ruggetje dat wat dieper rond loopt en een puntige schoft heeft. Dan kun je het zadel aan de voorkant wel wat smaller afstellen , maar de kussens raken onder de zitting dan niet de rug van het paard , omdat die rug wat te hol loopt. Het zadel lijkt dan aan de voorkant en achterkant goed te liggen , maar raakt het paard niet in het midden waardoor je hele gewicht op de voorkant en achterkant drukt... je moet dan dus alsnog de kussens aan laten passen als je pech hebt , en niet alleen de voorkant wat wijder of smaller afstellen. Hou daar even rekening mee

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:31

bedankt voor de informatie! Ik hjeb inmiddels bij de plaatselijke ruitersportzaak geinformeerd, en die vertelden me dat ze zeker het gels waard zijn. Uiteraard worden ze door een deskundige gepast op mijn paard! Het ging me in dit geval meer om de prijs, en of dit wel een goed zadel dan was voor die prijs.