euroriding diamant: verschil in kussens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzy

euroriding diamant: verschil in kussens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 18:26

Omdat ik er al enkele op mijn paard heb gehad liggen, vroeg ik me af of er verschil in zit.
De ene diamant, waar vrij platte kussens (en het kanaal, of hoe je het wil noemen, goed kunt zien) komt van achteren omhoog als ik aansingel.
De andere, waarbij het lijkt of de kussens veel dikker en compacter zijn ligt perfect op de rug.....

Dus nu is mijn vraag of dit toeval is dmv opvullen of dat er werkelijk verschil in zit en je dus ook kunt 'kiezen' voor hoge of brede kussens...

En zo ja, wat maakt hier het verschil tussen en kun je ook de kussens op je eigen diamant laten vermaken?

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:32

Ik heb ook een diamant. Ik heb best dikke kussens, maar mij is niks verteld over aparte dikte in kussens..

AnoukvW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:36

ik heb ook een diamant... maar aan mij is daar ook niets over verteld, misschien kan je de verkoper er eens over bellen.. die weet het vast wel..

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:38

Ook ik heb een diamant, mij is er ook niets over verteld.. Maar ik vind het een super fijn zadel!

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:06

Heel vaak ligt dit aan de manier waarop de kussens gevuld zijn. Ook bij de fabrikant zijn er diverse zadelmakers die allen iets anders vullen. Nieuw lijkt het hetzelfe maar je ziet het verschil pas met rijden.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:23

Zijn de zadels ook allebei even oud? Want soms wordt een bepaald type zadel vernieuwd.

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 21:33

gabyfedde schreef:
Zijn de zadels ook allebei even oud? Want soms wordt een bepaald type zadel vernieuwd.

hmm ik denk van niet, het zadel wat ik nu heb is van 2004, en volgens mij was het andere zadel niet veel jonger....het zou eventueel een bepaalde partij zijn geweest, maar dan kan het zoals harnessmaker heeft gezegd liggen aan de manier van opvullen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:46

Ik herken het verhaal. Heb zelf een Diamant gehad en een aantal mensen van heel vroeger bij mij op stal hadden dat ook. Alle zadels lagen heel verschillend maar dat leek te zijn omdat de Diamant zich heel erg zet naar het model paard (mijn theorie?) en met een paar keer opvullen leken de zadels soms bijna een ander merk.

QueJira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:03

Urielle schreef:
Alle zadels lagen heel verschillend maar dat leek te zijn omdat de Diamant zich heel erg zet naar het model paard (mijn theorie?)
maar dat lijkt mij toch ook juist een goed iets of niet?!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:07

Aan de ene kant is dat wel positief omdat het zadel echt bij je paard gaat passen, aan de andere kant, als je het op verschillende paarden wilt gebruiken of je wilt het doorverkopen weer niet zo. Mijn ene stalgenoot had bijv. een Diamant die totaal niet op mijn paard paste, ook al had ik er zelf ook een Diamant opliggen met dezelfde boommaat.