Ervaring met Kieffer Lusitano Kur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Ervaring met Kieffer Lusitano Kur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 09:48

Omdat mijn paard dus uit mijn dresuurzadel gegroeid is ( ), ben ik nu op zoek naar een nieuw dresuurzadel. Nu heb ik gisteren op enkele zadel gezeten en degene die het me het meeste aansprak was de Kieffer Lusitano Kur.

Afbeelding

Het heeft een extra diepe zit en de kniewrongen zijn zo gevormd dat je genoodzaakt bent om je benen op je plaats te houden ed. Maar de laatste keer dat ik met een zadel met zulde kniewrongen heb gereden is alweer 2,5 jaar geleden dus ik vraag me nu af, hindert het ook ergens niet je bewegingen om mooi mee te gaan met je paard? Ik ben bang dat ik misschien in de galop nu ga stuiteren dan mooi te blijven zitten

Dus deel me jullie ervaringen aub mee

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:29

Ik heb er al mee gereden en ik vond het wel heel erg fijn Je moet wel zorgen dat je niet vindt dat je te veel in een houding gedwongen wordt, dat is namelijk al snel het geval met zo'n diepe zit.

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:33

Wou ook zo'n zadel uitproberen op men nieuwe paard maar ze hebben het me afgeraden in de winkel omdat dit zadel je erg dwingt in een houding en rap naar voor kukkelt omdat de lepel achter hoger is als normaal. Gewoon testen is de boodschap

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 17:50

alvast bedankt..
Ik hoop dat er nog verdere reacties komen

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:56

ik vind het persoonlijk heel erg fijn zitten alleen ik hoor soms ook mensen die juist weer vinden dat dit soort zadels je in een soort van houding 'dwingen'. Ik vind het zelf juist heerlijk (heb er overigens maar 1 keer mee gereden en moet het zelf doen met een wintec )

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 21:33

En hoe zit het bv als een paard een bok geeft ofzo? Vlieg je er dan meteen uit?

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:57

haha, dat paard bokte niet maar ik vind zo'n diepe zit wel heerlijk zitten hoor... dat paard gooide nml wel hoog op en zelfs met het doorzitten had ik weinig problemen

Inca

Re: Ervaring met Kieffer Lusitano Kur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 01:27

Vreselijk zadel, ik kan mijn kont niet keren . Maar gelukkig hoef ik er ook niet mee te rijden.
Ge woon een keer testen wat je ervan vind. En geloof me dat weet je met dit type zadel in 1 rondje. Je houdt ervan om van alle kanten opgesloten te zitten, of niet.
Als je paard een bok geeft en je gaat scheef zitten, zit dat niet lekker. Hij zit alleen lekker als je zit zoals het zadel je wilt laten zitten.

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 16:54

Nog reacties?