[WN] oordeel van de bob marshall rijders of andere boomloos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

oordeel van de bob marshall rijders of andere boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 09:41

Ik ben wel benieuwd wie er ook een bob marshall heeft .

of je er tevreden mee bent

voor of nadelen

dingen die anders hadden gemogen

kwaliteit

etc......

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:36

Nou SM kop 'm maar in

Ik heb zelf een weekje een BM mogen lenen en ik ben echt verkocht!!! Het zit zalig en je voelt het paard echt onder je bewegen. In het begin vond ik ze oerlelijk maar nu ik eraan gewend ben worden ze steeds mooier (zijn nog steeds BM's die ik echt niet mooi vind maar dat is gewoon een kwestie van smaak).
Naast de BM heb ik ook de Startrekk en de Barefoot geprobeerd maar die kunnen qua zit en kwaliteit echt niet tippen aan de BM.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:42

Meldt zich

Ik heb hem nu haast 2 jaar en ben er nog steeds erg blij mee.
Kwaliteit is prima, mooie tooling, dik leer. Zit heerlijk en past bijna altijd.
Het showmodel (dubbele skirts) wil op paarden met een korte rug wel eens te lang zijn. Het basismodel is 26", show is 28".
Lichter in gewicht dan een boomzadel en de prijs is zeer acceptabel (zeker bij eigen import via Duitsland of Ebay), iig niet hoger als een Europees merk of een middenmoter Amerikaans merk.

Investeer wel in een goede pad met ruggegraadvrijheid, dat is een must bij deze zadels.

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 12:15

Sugarmiss schreef:
Meldt zich

Ik heb hem nu haast 2 jaar en ben er nog steeds erg blij mee.
Kwaliteit is prima, mooie tooling, dik leer. Zit heerlijk en past bijna altijd.
Het showmodel (dubbele skirts) wil op paarden met een korte rug wel eens te lang zijn. Het basismodel is 26", show is 28".
Lichter in gewicht dan een boomzadel en de prijs is zeer acceptabel (zeker bij eigen import via Duitsland of Ebay), iig niet hoger als een Europees merk of een middenmoter Amerikaans merk.

Investeer wel in een goede pad met ruggegraadvrijheid, dat is een must bij deze zadels.

heb je een recente foto van je BM ... ik heb hem ook bijna twee jaar en ik vind dat de kwaliteit minder is dan bij bv een crates . dat valt mij enorm tegen! ik rij normaal gesproken 4 a 5 keer in de week en de slijtage plekken vallen erg tegen.

DubbelFun

Re: oordeel van de bob marshall rijders of andere boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:00

Afbeelding
Zoals hij er nu uitziet. In het rondje is er een beetje slijtage omdat hierachter de beugelophanging zit. Wat je voor lichts er rechtsonder ziet is de schittering van de zon, geen slijtage.
Verder is hij alleen wat donkerder geworden.

Hier was hij nieuw
Afbeelding

Waar heeft jouw BM dan slijtage ?? en welk model heb je.

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:09

Ik vind de tooling van jouw BM erg mooi, SM Is dit een trail- of een barrelmodel?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:14

Barrel-model met Partial Diamond tooling.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 21:35

Sugarmiss schreef:
Waar heeft jouw BM dan slijtage ?? en welk model heb je.

ik heb een trail deluxe zadel bij de fenders aan de bovenste flap aan de onderkant is de rode kleur van het leer bijna weggesleten en onder aan dichtbij de beugels bij de riempjes ook precies het zelfde

die van jou ziet er haast onbereden uit!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-06 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit quote verwijderd.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:44

Nou dat is hij echt niet hoor

Maar er zijn tegenwoordig meer Bokkers met een BM (alhoewel nog niet zo heel lang), dus misschien krijg je nog meer input.

Overigens wat voor slijtage zou je kunnen verwachten van een zadel met boom na 2 jaar redelijk intensief gebruik ??

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 10:08

Sugarmiss schreef:
Nou dat is hij echt niet hoor

Maar er zijn tegenwoordig meer Bokkers met een BM (alhoewel nog niet zo heel lang), dus misschien krijg je nog meer input.

Overigens wat voor slijtage zou je kunnen verwachten van een zadel met boom na 2 jaar redelijk intensief gebruik ??

Ik had eerst een crates en die vertoonde na anderhalf jaar amper slijtage plekken de BM al na een half jaar! misschien rij ik ruiger dan jij

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:10

@uriah... ruiger dan SM..hahaha dat kan bijna niet die maakt altijd de soldaten aan het schrikken op de hei

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:11

Uriah schreef:

Ik had eerst een crates en die vertoonde na anderhalf jaar amper slijtage plekken de BM al na een half jaar! misschien rij ik ruiger dan jij

*vraagt zich af: Heeft Uriah dan wel een echte BM of een Bob Marshall by Circle Y?*

Uriah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 10:15

Wranglerbutt schreef:
Uriah schreef:

*vraagt zich af: Heeft Uriah dan wel een echte BM of een Bob Marshall by Circle Y?*

nee ik heb een echte!

Soldaten zie ik hier nooit

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:19

Misschien dat een 'rode' kleur wat minder diep in het zadel trekt en bij oppervlakteslijtage dit dan eerder toont als lichte plekken.
Iets wat bij mijn light-oil misschien minder aan de hand is.

Tegenwoodig ben ik niet zo ruig meer op de hei hoor

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:41

ik heb zelf 2 Bob Marshalls gehad...

mijn eerste was een Basic Trail Rider... erg fijn zadel, voelde Banjer's bewegingen erg goed... heel fijn zadel...

Deze had ik verkocht omdat ik de kans kreeg een Trail Rider Deluxe over te nemen van iemand... die vond ik eigenlijk mooier...
Dit zadel zat ook prima, maar ik voelde Banjer's bewegingen veel minder... voelde wel de rug naar boven komen als Banjer haar hoofd naar beneden deed (lees: grazen tijdens buitenrit), maar voor de rest voelde ik vrij weining bewegingen... ik kreeg een klein beetje het gevoel van een boom-zadel... Banjer denk ik ook een beetje, want ze heeft in het begin aardig naar het zadel lopen bokken...

Nu rijden Banjer en ik met een Torsion, mede omdat we naast het westernrijden ook graag mogen springen (en met een westernzadel zit de knop aardig in de weg.. ) en dat zadel bevalt ons ook prima! voel de bewegingen goed... lekker zacht aan mijn kont...

Van alle zadels vond ik de slijtage heel erg meevallen... alleen bij de BTR zag ik een slijtageplekje waar de fender aan het zadel vastzit....

sjuutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:29

Wranglerbutt schreef:
Uriah schreef:

Ik had eerst een crates en die vertoonde na anderhalf jaar amper slijtage plekken de BM al na een half jaar! misschien rij ik ruiger dan jij Clown Haha!

Huhhhhhh, bestaan er dan ook "neppers" onder de Bob Marshall zadels? Kun je dan nergens meer er gewoon vanuit gaan dat hetgene je verkocht wordt ook echt is? Waaraan kun je zien dat het geen echte is en wat is het verschil (behalve ongetwijfeld de prijs), de slijtage?

Gr. susan

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:31

ik vind de bovmarshal ene parchtig zadel, zit lekkeer heb ik het probleem dat de dubbele fender in mijn knieholte prikt, ben dus toch voor een barefoot met "normale" fenders gegaan

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:24

De Bob Marshall by Circle Y is geen nepper, maar gemaakt met toestemming en het staat er ook gewoon op. Ik heb er zoeen een poosje mogen lenen toen Pluis' zadel in de maak was. Een heerlijk zadel, ook geschikt om met een jong paard mee te rijden omdat je er toch behoorlijk wat steun aan hebt, dat miste ik namelijk bij de Barefoot en is toch wel enorm prettig als je paard zoekende is waardoor jij zoekende raakt etc etc Knipoog