Ervaring met Euroriding Jade II dressuurzadel ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flevolander

Ervaring met Euroriding Jade II dressuurzadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 08:18

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuw zadel in een prijsklasse rond de 650-800 euro en heb afgelopen zondag even op een euroriding Jade II gezeten en hij zat erg lekker. Nu ben ik benieuwd hoe de kwaliteit en de pasvorm is van dit zadel en waar jullie je zadel vandaan hebben...

Ik heb ook nog gekeken naar een JC Saphir, Thorrowgood(die nieuwste) en Ruitergilde maar ik vond de euroriding toch net even een beetje mooier afgewerkt.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:56

aardig zadel qua prijs-kwaliteit.
niet te vergelijken met de euroriding diamant en luxor; die zijn niet voor niks duurder; zitten degelijker in elkaar.
je zou ook eens naar een zaldi-zadel kunnen kijken. ook middenklasse qua prijs, goede kwaliteit.
succes!!

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 00:45

Vergeet ook zeker niet om Kentaur zadels te bekijken, persoonlijk heb ik daar zeer goede ervaringen mee.

Flevolander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 15:58

kentaur's zijn toch weer duurder of niet?

QueJira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:41

ik+pambri schreef:
kentaur's zijn toch weer duurder of niet?
EUR850,- nieuw

Junior2019

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:43

Ik heb al 7 jaar een euroriding en jade en ik ben zeer tevreden toen ik hem kocht was hij wel 1000gld nieuw.Wat een verschil he.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:29

ik heb een jade voor mijn paard gehad, orisse heeft nu een euroriding diamant, heb ook weleens op de luxor gezeten...

vind gewoon bijna alle euroridings wel lekker zitten hoor... de jade is best een goede kwaliteit/ prijs verhouding vind ik.

maar de jade's zijn goedkoper dna de andere modellen vanwege de kunstofboom is mij verteld.... en dan heb je dus ook een limiet aan het gewicht wat erop kan ofzo... dus ik zou het even navragen bij die zaak...

desleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:33

ik heb een euroriding jade || en die bevalt me heel goed, is een fijn zadeltje, past goed op mijn pony, en ken ook mensen die hem op een fries hebben liggen..dus heeft best een veelzijdige pasvorm. Hij heeft niet een super diepe zit en grote kniewrongen,zodat je helemaal vast zit in de dressuurhouding. maaar dat vind ik alleen maar positief. Zo heb je een goede eigenhouding..
ik ben al 2 jaar lang heel tevreden met dit zadel,!!!!