Ik ben op zoek naar een mooi hoofdstel. Het paard heeft een redelijk groot hoofd en daarom liefst ook een brede neusriem. Ook moet het een goede kwaliteit van leer zijn. Zelf had ik al eens gezocht en kwam ik uit op de passier gemini en aries. Kennen jullie deze en/of hebben jullie soms een foto van het hoofdstel wanneer het aangedaan is?
Ja, ga voor Passier, niet voor Kieffer... die laatste produceert nog alleen maar zoveel mogelijk verschillende hoofdstellen zonder de oude Kiefer -kwaliteit te durven waarborgen... I.p. zijn het dezelfde hoofdstellen als het huismerk van Divoza, alleen met een Kieffer-embleem.
Passier is gewoon kwaliteit. Nouvel hier heeft volgens mij een van bovengenoemde hoofdstellen.
Ik heb o.a. de Gemini, best een fijn hoofdstel en prijs naar kwaliteit. Maar dat wil dus ook zeggen dat het niet te vergelijk is met de duurdere Passier hoofdstellen. Passier heeft iig absolute voorkeur boven Kieffer
Ik heb zowel de Passier als de Kieffer. Ik vind ze beide heel erg fijn. Het leer van mijn Kieffer is overigens heel erg soepel, in tegenstelling van andere verhalen die ik hoor over Kieffer.
Dit is een niet zo'n duidelijke foto van mijn Passier Gemini. Super fijn hoofdstel! Erg mooi ook
En dit is mijn Kieffer S&T. Helaas heb ik geen foto waar hij op mijn paard zit:
Van imperial riding heb je ook mooie hoofdstellen met zo'n brede aansnoerneusriem, dezen zijn sterk en degelijk. Ik heb zelf alleen de neusriem daarvan, maar een vriendin van mij heeft het hele hoofdstel en die zit erg goed en blijft ook erg goed. En qua prijs valt deze ook nog wel mee
Passier en Stubben zijn gewoon super. Heb van beidde emrken meerdre hoofdstellen en ze blijven gewoon mooi. Dobert heeft echter ook hele fijne hoofdstellen. Ook zeker de moeite om eens naar te kijken.
Van kieffer zijn de duurdere hoofdstellen nog goed te doen, maar zeker niet vergelijkbaar met Passier (maarja, das de prijs ook niet). Ik heb mijn S&T van Kiefferen die vind ik heel mooi afgewerkt en van goed leer.
Het gaat bij mij ook om de goudkleurige of koperkleurige passantjes ik ben opzoek naar een nieuw hoofstel maar kan niet echt een leuke vinden dus als je tips hebt graag ik lees hier even mee