wie weet een goed zadel voor een pony met hoge schoft?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noortjejacky

wie weet een goed zadel voor een pony met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 17:43

hallo,
ik heb een c pony met een hoge schoft.
ik ben op zoek naar een nieuw zadel maar niks past.
weet iemand een goed zadel voor een pony met een hoge schoft.

alvast bedankt,

stomphorst

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 01:02

Onze pony heeft ook een hele hoge schoft en wij hebben bijna alle zadels er wel op gehad,van goed koop tot extreem duur maar zijn uitgekomen bij de euro ryding. Dit zadel licht erg goed blijft mooi en is niet al te duur kun je krijgen bij het drunes ruiterhuis

noortjejacky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 16:40

heel erg bedankt,
stomphorst heel erg bedankt,
stomphorstheel erg bedankt,
stomphorst

marleenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:45

Of..ga ga na dalenman.. echt super zadels! alle paarden hebben voor ieder een daleman zadel, t zit echt zuper en licht heel goed op de rug! Of..ga ga na dalenman.. echt super zadels! alle paarden hebben voor ieder een daleman zadel, t zit echt zuper en licht heel goed op de rug!Of..ga ga na dalenman.. echt super zadels! alle paarden hebben voor ieder een daleman zadel, t zit echt zuper en licht heel goed op de rug!

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:04

een euroriding paste inderdaad ook op mijn zeer moeie rug paard hoge schoft en ingezakt.
Maar de goedkopere: Rossner amerika plus van divoza paste ook supper omdat die ook een enorm terug gesnede kamer hebben

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:24

offf....gewoon een barefootje erop:D

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:04

kieffer!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:14

BlazingBoots schreef:
offf....gewoon een barefootje erop:D

Bedoel je een boomloos zadel? Dat zou wel het laatste type zadel zijn dat ik zou uitkiezen voor een paard met een hele hoge schoft.

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:36

Ja dat bedoel ik, je kan er een ander vormdeel inzetten zodat ook pony's met een hele hoge schoft hem zullen passen.

Maar ik zou wel graag willen weten waarom jij dit niet zou kiezen.

Lins_Vetra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:57

Mijn paard heeft ook een hoge schoft. Ik heb een Zaldi voor haar. Past ook perfect!

Villa

Re: wie weet een goed zadel voor een pony met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:51

Kieffer heeft verschillende modellen voor paarden met een hoge schoft. KN zijn ook erg fijne zadels

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:32

BlazingBoots schreef:
Ja dat bedoel ik, je kan er een ander vormdeel inzetten zodat ook pony's met een hele hoge schoft hem zullen passen.

Ik wist niet dat je boomloze zadels kon verbouwen met 'vormdelen'. Krijg je dan niet gewoon een zelfde effect als met een boom?

Bij mij op stal rijden enkele mensen met een boomloos zadel en daar zie ik geen ruimte in waar een hoge schoft tussen zou passen (zoals de zadels origineel zijn dan). Dat was dan mijn voornaamste reden (maar mocht zo'n zadel passend te krijgen zijn met vormdelen o.i.d. dan gaat dit natuurlijk niet op).

Daarnaast heb ik wel eens op zo'n boomloos zadel gereden en dat beviel niet erg goed.

noortjejacky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 16:44

allemaal heel erg bedankt !

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:05

CCCCorine schreef:
BlazingBoots schreef:

Ik wist niet dat je boomloze zadels kon verbouwen met 'vormdelen'. Krijg je dan niet gewoon een zelfde effect als met een boom?

Bij mij op stal rijden enkele mensen met een boomloos zadel en daar zie ik geen ruimte in waar een hoge schoft tussen zou passen (zoals de zadels origineel zijn dan). Dat was dan mijn voornaamste reden (maar mocht zo'n zadel passend te krijgen zijn met vormdelen o.i.d. dan gaat dit natuurlijk niet op).

Daarnaast heb ik wel eens op zo'n boomloos zadel gereden en dat beviel niet erg goed.

Bij een Barefoot bevinden zich alleen voor (pommel) en achter vormdelen.
Het achterste deel heeft echter niks met pasvorm te maken, dat is puur wat je zelf het fijnst vind.(veel steun of weinig)
De pommel zorgt ervoor dat de schoft vrij ligt, bij de meeste paarden zal de standaard maat passen, maar mocht dat niet zo zijn dan kan je een pommel bestellen die hoger uitgesneden is zodat ook pony's met een hele hoge schoft hem kunnen passen.
In het midden van het zadel is het dus zacht, er zit niets hards wat de paarden rug kan hinderen indien het niet helemaal past.
Dat is opgebouwd met dik leer en zachte schapenvacht.
Dit is precies de reden waarom ik een barefoot heb, ik weet voor 100% zeker dat hij past...en dat vind ik heel fijn om te weten.
de vormdelen houden het zadel dus in model..het is niet te vergelijken met een boom.
(en hij zit ook nog eens heeerlijk!)

Ohja, ook zijn de Barefoots niet zo duur...
En dan heb je wel een zadel dat echt goed past, daar kan je zeker van zijn.

kijk maar eens op www.boomloosrijden.nl
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-04-06 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:09

iig dus een zadel met een hoog uitgesneden kamer (of hogere pommel )

bijna alle merken hebben wel "een" vzh met extra ver uitgesneden kamer , een hoge schoft zegt verder niks over de rug of ruiter maat / favoriete zitting etc

bepaalde merken zoals goertz , status en vele vele anderen hebben een extra diep uitgesneden kamer

succes

stomphorst

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:04

Wat ik nog even zeggen wilde laat je alsjebliefd goed adviseeren en neem de tijd om een goed zadel uit te zoeken want als een zadel niet goed licht kun je een hoop problemen krijgen weet ik uit ervaring ik hoop dat je een mooi zadel maar ook goed voor je paardje kunt vinden

Takkel

Re: wie weet een goed zadel voor een pony met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:45

Mijn paard heeft ook een hoge schoft en ik ben helemaal fan van een wintec zadel. Je kan zelf bepalen wat voor boom je erin doet, ideaal!

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:04

Ik heb voor mijn paard met hoge schoft een Euroridng dressuurzadel (Luxor) KN lag ook goed, maar vond ik zelf minder fijn (te breed)

Ik heb alles laten passen wat ze hadden en dit waren de enige 2 zadels die goed lagen. (ook andere types van Euroriding niet)

Het beste kan je natuurlijk gewoon een passervice laten komen. Dan kan je doorgeven hou de bouw van de pony is en dan maar proberen.

Stomphorst: Euroridingzadels zijn net zo duur als de andere grote merken hoor, Oké Passier uitgesloten natuurlijk