Ik heb mijn deken afgelopen najaar naar de stomerij gebracht. Erbij vermeld dat hij waterdicht is en moet blijven! Het heeft me 13,50 ofzo gekost en hij was weer lekker schoon!
IK wilde even een misverstand uit de wereld helpen wat het waterdicht maken van dekens betreft. Dit kan alleen op stoffen die natuurlijk zijn dus bijv. katoen of wol. Men moet er rekening mee houden dat als je de deken waterdicht laat maken bij welke stomerij dan ook je deken niet meer ademt zoals wij dat graag willen. Dit komt omdat de deken met een speciaal middel gewassen wordt en er dan een laagje op de deken komt dus ook aan de binnenkant van de deken. Het middel gaat namelijk bij de dekens in de machine.Dit kan ook alleen op schonen was. En in een stomerij wassen ze je deken echt niet 2 keer voor dat geld. Dit middel "pakt"niet op syntetische stoffen. Je kan je dekens ook wel waterdicht spuiten maar zodra je paard er een aantal keer mee heeft gerold schuurt hij dat laagje er weer af.Als je echt een waterdichtte deken wilt hebben ben je wat meer geld kwijt en moet die ook waterdicht blijven na het wassen.