mexicaanse neusriem beter?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eroftmexx

mexicaanse neusriem beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 19:59

ik heb even een vraagje
mijn paard loopt heel niet lekkeren erg met zijn hoofd omhoog
nu heb ik een aantal x met een hackemore gereden en dat ging super goed kwa nageeflijkheid
maar ik durf er niet mee de hei op omdat mijn paard nogal eens heel hard wil gaan rennen en ik dan toch liever een bit in heb omdat ik dan het gevoel heb dat ik hem beter kan houden (ik weet het zit tussen me oren)
maar nu de vraag denken jullie dat een mexicaanse neusriem beter zal zijn voor mij en me paardje?
ow jah ik rij eigenlijk altijd op de hei want me paard is "bakschuw"
groetjes amanda

eroftmexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 20:07

niemand?

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:32

Met het hoofd omhoog lopen is een probleem, want dan onttrekt het paard zich aan de hulpen. Neem a.u.b. eerst eens goed les en zorg dat je je paard zo goed mogelijk onder controle hebt, voordat je het ook maar in je hoofd haalt om openbaar terrein met hem/haar te betreden!! BAKSCHUW ?? Onzin, elk paard kan leren netjes in de bak te lopen. Jouw paard wil niet, omdat hij/zij moeite moet doen, spierpijn gaat krijgen enz....Ik heb het idee dat dit paard vooral zijn/haar eigen zin doet. Een verwend of verziekt paard wordt het dan en dat is erg gevaarlijk. Nogmaals, zoek een goede instructeur m/v.

demi_eros

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:39

Ik ga mee met Jetta.
Een goede instructie zoeken is het beste, die kan je er het beste mee helpen! Mexicaanse neusriemen zijn niet mijn favorieten..

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:43

Een Mexicaanse neusriem werkt wat scherper op de neus in dan een gecombineerde neusriem.

eroftmexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 12:24

@Jetta: dit was mijn vraag niet, en ik rij op de hei omdat ik het veel leuker vind en me paard ook, en ik hoef niet zo nodig met hem in de bak te rijden, hij vind het niet leuk en ik ook niet,

hierbij nogmaal mijn vraag:
zou een mexicaanse neusriem beter zijn?
en wat zijn de grootste verschillen met de andere neusriemen

groetjes amanda