Paard met enorm groot hoofd ? (gratis halster-hoofdstel)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Paard met enorm groot hoofd ? (gratis halster-hoofdstel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 13:56

Ik zoek een Bokker die een paard heeft met een bizar groot hoofd , zo'n paard waar zelfs de grootste halsters en hoofdstellen niet goed op passen.

En die in het bezit is van een goed werkende digitale camera

Dit omdat ik over een week een nieuw model halster-hoofdstel binnenkrijg dat ook op hele grote paarden moet passen , ik zoek dus iemand die wil testen of het inderdaad ook op zo'n beer goed past , wil doorgeven op welke lengte alle riempjes moeten , en wat foto's wil maken.

In ruil daarvoor mag je het halster-hoofdstel gratis houden !

Het gaat om een oranje of blauwe van Beta Biothane.

Heeft iemand een beul van een paard beschikbaar ?
Wil je graag een gratis halster-hoofdstelletje en is het geen probleem om even wat te passen en meten en foto's te maken en door te mailen ? Reageer dan even

Het mooist is het natuurlijk als iemand meerdere paarden heeft die ermee op de foto kunnen , dat is altijd leuk.

De foto's gaan dan gebruikt worden op mijn nieuwe site

Wil degene met het meest reusachtige paard zich nu melden

Zodra de halsterhoofdstelletjes binnen komen wil ik er 1 opsturen naar degene met het grootste / meest fotogenieke paard

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:01

In mijn profiel staat Navorite, ze is 1.72.. op zich niet zo groot, maar heeft een vrij groot hoofd want ik heb meestal extra full nodig van halsters en hoofdstellen!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:30

ik heb een paard met een buitengewoon groot hoofd en ik wil best wat foto's maken voor je

Tanja

Re: Paard met enorm groot hoofd ? (gratis halster-hoofdstel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:34

Mijn tank is 1.75m en heeft maatje xxfull van halster en hoofdstel, ik denk alleen dat het hoofd van Morrie veel groter is, die past ook niet in xxfull had ik begrepen dus Morrie zal het meest geschikt zijn.

Ik heb er hier natuurlijk wel meer staan waarop er gepast kan worden, van mega naar mini

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:37

Zou je nancy_evita moeten pb-en, die heeft als verzorgpaard een shire.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:51

Citaat:
Ik heb er hier natuurlijk wel meer staan waarop er gepast kan worden, van mega naar mini

'k heb ook nog een shet in de aanbieding hoor,....... en ik zet iedere avond alle tussenmaatjes binnen

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:54

ik heb een zeeuws trekpaard.
groot genoeg?

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:17

ik heb een belgisch trekpaard en een boulonnais?
is het de bedoeling dat het hoofdstel enkel op grote paarden past, of ook verstelmbaar is voor een gewoon paardenhoofd?
in het laatste geval heb ik ook een fries ter beschikking, en indien nodig kan ik ook foto's maken van een gewoon rijpaard met een vrij groot hoofd.

edit: een goed werkende digi heb ik ook ter beschikking

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 16:57

Nou , het moet sowieso op alle paarden passend te maken zijn , maar de vraag is nu : wat is het meeste enorme hoofd waar het omheen moet passen ?

Dat hoofd zoek ik , zodat ik die maten aan kan houden als maximum. Ik heb hier ook wel wat normale grote paardenkoppen ter beschikking maar geen echte beul zeg maar , die niet eens in een extra Full past.

Van Morrie weet ik dat hij een enorm groot hoofd heeft , weet alleen niet of dat zelfs nog groter is dan van zulke koudbloed-trekpaarden als er hier ook langs komen ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:01

Nancy_evita heeft als verzorgpaard het grootste paard van europa (toch?)

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:10

Ik heb een sleeswijker, met een lomp groot hoofd
Hij is 1.73 ong.
Er zijn indd nooit halsters die passen..

Groot genoeg..

En anders heb ik nog een belg, met en enorm breed hoofd..

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:15

Nog een grote kop, X-full, 1.80. In de buurt van Morrie, dus dat kan eventueel gecombineerd worden

Afbeelding

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 17:27

Oja dat kasteel is er ook nog natuurlijk !

Nou dat zou dan een oranje worden , schat ik zo

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:29

Een shire, dat geen maten past, maar op maat gemaakt moet worden.

Ik heb een foto van zijn hoofd! even uploaden..
Hij is btw 2.14 hoog(grootste van europa)
Laatst bijgewerkt door Sempre op 22-04-06 17:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:31

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:35

Zodan die is echt super groot.
Heb je een trap voornodig om er op te komen;).
Ik heb hellaas geen grootpaard wel een tinker met maat full maar dat is te klein denk ik zo.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:42

pmarena schreef:
Nou , het moet sowieso op alle paarden passend te maken zijn , maar de vraag is nu : wat is het meeste enorme hoofd waar het omheen moet passen ?

Dat hoofd zoek ik , zodat ik die maten aan kan houden als maximum. Ik heb hier ook wel wat normale grote paardenkoppen ter beschikking maar geen echte beul zeg maar , die niet eens in een extra Full past.

Van Morrie weet ik dat hij een enorm groot hoofd heeft , weet alleen niet of dat zelfs nog groter is dan van zulke koudbloed-trekpaarden als er hier ook langs komen ?

ik zou er geen problemen mee hebben moest de grootste maat maatje koudbloed zijn
het is al erg moeilijk om een deftig hoofdstel te vinden, laat staan een halsterhoofdstel, voor een redelijke prijs
ik rij nu met een hoofdstel, heel breed leer, erg lomp en lelijk, maar heeft me wel bijna 100 euro gekost!
in welke prijsklasse liggen die halsterhoofdstellen?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:45

pmarena schreef:
Oja dat
kasteel
is er ook nog natuurlijk !

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 17:49

Nou , het materiaal is schreeuwend duur en wordt gemaakt in de USA , ik wilde ze graag wat goedkoper houden maar de laagste prijs die nog okee is wordt dan nu 75 euro.

Ik hoop daar nog een paar euro vanaf te krijgen als blijkt dat sommige riempjes wat korter kunnen , want dat scheelt toch materiaal en kosten.

Elders liggen de prijzen tussen 65 en 125 euro , en kun je 1 hoofdstelletje niet helemaal passend maken op elk paard / pony , moet je maar afwachten of de maten goed zijn.

Dus op zich is deze prijs voor dit materiaal en ontwerp dat je helemaal perfect naar je zin passend kunt maken , helemaal niet gek. Ook zit er een extra ringetje aan de neusriem zodat je hem als side-pull kunt gebruiken.

Maar de grote voorraad komt pas van de zomer binnen , nu zijn het er nog maar een stuk of 7 in alleen blauw en oranje als voorproefje zodat de rest eventueel iets anders gemaakt kan worden om geen materiaal te verspillen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:43

Maar Teddy (die van evita) wil toch geen bit in? Beetje zonde om daar dan een halsterhoofdstel voor te hebben...

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:46

áls wij hem al gaan testen, zullen wij toch voor een keer een oplossing moeten vinden met de trainer. Hij heeft vaker een bit in gehad, alleen je kan niet 'normaal' in je uppie een bit in doen. Maar de precieze oplossing zal ik dan toch met Piet moeten bespreken, wat zeker goedkomt.
En met halsterhoofdstel kan je prima bitloos rijden, ik rijdt met evita ook (bijna) altijd bitloos met der halsterhoofdstel.

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:55

Onderaan mijn profiel staan foto's van een shire...
ik verzorg hem meestal als de eigenaar niet kan.
hij is 1,76 hoog en al zijn hoofdstellen moeten ook opmaat gemaakt worden.
Ik vind het zelf nog een knappe vent ook

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:00

pmarena schreef:
en kun je 1 hoofdstelletje niet helemaal passend maken op elk paard / pony , moet je maar afwachten of de maten goed zijn.

Ik denk dat dat niet haalbaar is zonder verschillende maten te hebben/maken.
Een shet zou dan veel riemjes over hebben, en een shire op het uiterste gaatje zitten. Lijkt me niet ideaal.

Biothane halsterhoofdstellen ook worden in NL gemaakt (en geen massa/fabrieks productie), en gemakkelijk in elke maat te bestellen. Dus ookal heeft ie bij wijze van spreken een hoofd van 20 cm lang of van 50 cm lang, is dat altijd gemakkelijk te realiseren.

Maar misschien begrijp ik je verkeerd hoor!

Ik ben benieuwd hoe jouw hoofdstellen eruit gaan zien!

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 20:04

Die van mij zitten dus zo in elkaar dat je het uiteinde dat te lang is , gewoon af kunt snijden. In de winkels worden de riempjes ook gewoon op maat gesneden dus dat verschil zie je niet.

Je kunt wel her en der hoofdstellen op maat laten maken , maar dan is het nog maar afwachten of je zelf echt goed gemeten hebt enzo.

Bij dit ontwerp van mij kun je gewoon na ontvangst van het halster-hoofdstelletje ermee naar je paard , en alle riempjes ter plekke op je paard op maat gaan gespen. Je kunt de gespen op verschillende plekken doen en zelf kiezen waar je het uiteinde van het riempje afsnijdt. Bijvoorbeeld : je hebt zelf een C-pony waarop je het passend wilt hebben. Dan hou je die maat als grootst mogelijke maat aan , als je hem ook nog op kleinere ponies wilt kunnen gebruiken na het netjes op maat snijden. Wil je hem naast je eigen pony juist alleen af en toe op een groter paard kunnen gebruiken , dan gesp je de riempjes zo dat ze op de kleinste maat mooi uitkomen op de pony , maar ook nog groter kunnen.

Nouja het klinkt nu heel ingewikkeld en rommelig , maar eigenlijk is het juist super simpel en super netjes dat je alles zelf aan kunt passen zodat het perfect zit op allerlei verschillende koppies , zal wel blijken als ze hier zijn en ik wat foto's heb gemaakt

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:13

ik ben wwel benieuwd
maar hoe zit het met de frontriem en de neusriem bv?
bakstukken ed kun je wel verstellen, maar de neusriem zit halverwege vast aan de bakstukken, dus bij kleinere paarden komt dat niet mooi uit
ofwel dat je zoals bij menhoofdstellen een lusje maakt in de bakstukken van de neusriem, zodat de neusriem er "los" doorloopt...
is de frontriem dan ook verstelbaar?
en hoe breed zijn de riempjes? zoals van een gewoon hoofdstel? (koudbloedhoofdstellen maken ze altijd zo extreem breed )
weer veel vragen :p