daaleman zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

parbleu

daaleman zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 20:42

Er zijn veel negatieve verhalen in omloop over Daaleman zadels .Zo zou de ruimte tussen de kussens te smal zijn.Er is dan onvoldoende ruimte voor de ruggengraat.Resultaat rugklachten.
Wie weet hier meer over te vertellen???

kaj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:14

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit negatieve verhalen over Daaleman gehoord. In ieder geval niet van gebruikers.

De zadels worden toch op het paard op maat gemaakt? Hoe kan dan de ruimte te smal zijn?

Volgens mij gaat het hier meer om horen zeggen dan om daadwerkelijke ervaringen.
Tenminste: ik ken niemand die een zadel door daaleman heeft laten aanmeten die er klachten over heeft.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:07

Dat zijn dan ook heel vaak daaleman zadels die niet door daaleman zijn opgevuld....

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:09

Ik ken ook geen slechte daaleman verhalen.

Ik denk idd dat wat harnessmaker zegt de oorzaak zou kunnen zijn.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:01

Ik ben iig heel blij met mijn daaleman
Was de eerste met een goed passend zadel voor mijn paard. Een volgend zadel zou ik ook direct weer daar vandaan halen

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:27

Ik heb eigenlijk ook nog nooit klachten over Daaleman gehoord. Een vriendin van mij heeft zo'n zadel en die ligt super!

VeraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:40

Een vriendin van mij heeft ook een Daaleman. Die wil nooit meer iets anders. En super service trouwens. Mijn eigen Prestige dressuurzadel is aangepast door Daaleman. Ook helemaal geweldig hoor!

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:46

Ik heb ook een Daaleman! Niets mis mee. Goede service en super aardige mensen. Ze komen volgende week weer even langs omdat ik nu een ander paard heb

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:52

Ik heb ook een Daaleman.
Geweldig zadel.

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 02:46

Ik heb ook een Daaleman!
Wil nooooit meer een ander zadel!

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:05

Ik zag ze gisteren bij jumping. Het ziet er echt top uit!!! En voor die prijs vind ik het echt super!
Het is een flinke uitgave, maar ze zijn echt vanaf de boom opgebouwd. Dan vind ik het nog wel meevallen.

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:34

wat er al eigenlijk gezegd is; het zijn zadels die op maat gemaakt worden, koop je die 2e hands let dan op waar je hem op legt en neem contact op met daalemans voor de mogelijkheden om het aan te passen. Geen paard is het zelfde (evenals een mens).

Ik denk ook dat de klachten grotendeels hier uit voort komen. slecht aanmeten van tussenhandel en het prutswerk bij zadelkussens aanpassen/ op maat maken.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:10

Ik heb vandaag weer zo'n zadel met verrassingen gehad.....
Kijk maar eens hier..... viewtopic.php?f=53&t=578888&hilit=

Ik kan hier zo droevig van worden.
En bovenstaand is echt geen uitzondering.
Dit betrof een Kieffer... is dan kieffer slecht?

Vaak wordt er dan gezegd dat het een slecht zadel is met zulke vulling maar dit is iets waar de fabrikant echt niet op zit te wachten!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-04-06 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spatie toegevoegd zodat link aanklikbaar is :)

india

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:22

Ik heb een daaleman gehad,
op maat gemaakt en het wilde dus niet passen!!!!!!!
daaleman is zeker 8 keer langs geweest om dit op te lossen(wel super service toch!)
maar ik heb het na een half jaar met veel verlies moeten inruilen tegen een albion die niet naar voren schuift!

ik geloof dan ook niet in een merk maar dat voor elk paard een andere oplossing is, en voor elke ruiter ook trouwens want elk been is weer anders en past niet op elk zade3l met de knie ens

India

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:37

Ik vind Daaleman juist hele goede zadels, op maat gemaakt voor je paard en heel duurzaam. De pest is dat ik er zelf niet lekker op zit Maar dat is een persoonlijk iets en doet niks af aan de kwaliteit van Daaleman!

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:06

Kussens liggen idd iets smaller ja. Ik heb ook een Daaleman zadel en ik vind het een fijn zadel en ligt goed op mijn paard. Dit is zelfs met behulp van thermografie bekeken aangezien mijn paard rugproblemen kreeg door een ander merk zadel. Met zadelmaker en veearts zijn we bezig geweest en dit zadel lag het beste. Voor en na het rijden. Zelfs zadel is onder de thermografie geweest. Kon je mooi de drukverdeling van het zadel zien.

Er is over alle merken wel voors en tegens te zeggen.
Persoonlijk vind ik het fijne zadels.

Marsan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:12

Ik heb ook een daaleman en ben erg tevreden. Het zit ook heerlijk.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:31

Ik heb een ouder model Daaleman dressuurzadel met ronde kussen liggen op mijn zeer brede en overbouwde Tinker, en ben er super tevreden over. De kwaliteit is heel goed.

Maaaikea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:11

Bij mij op stal rijden er ook twee met een Daaleman en die vinden het echt fantastische zadels. En naar mijn eigen mening zitten ze ook lekker.

sandra26

Re: daaleman zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:18

Hoi hoi

Ik heb ook een daaleman dressuurzadel het is ondertussen alweer
11 jaar oud en al 1 keer voorzien van een nieuwe zitting. Dit zadel doe ik ook niet meer weg ik heb het uit de winkel gekocht dus niet op maat gemaakt wel altijd goed onder houden en opgevuld enz.

Nu wilde ik voor mijn andere paard ook weer zo een fijn zadel dus op maat laten maken maar ik kon er niet op zitten dus verkocht nog een keer ander model geprobeerd maar weer niet fijn liggen en zitten instructrice kon van afstand zien op wat voor zadel ik zat. Dus dat was wat minder.

Dus ik heb een hele fijne daaleman maar heb er niet nog een kunnen vinden helaas.

Verder super service!!
Groetjes