pessoa bitje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annelies200

pessoa bitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 16:54

Ej,
ik heb dus elke week een keer springles maar m,n pony raakt na een sprong altijd helemaal door het dollen heen. Je krijgt hem dan met een normaal bit heel moeilijk terug, nou heeft m,n instructrice een pessoa bit erin gehangen (gewoon 1 teugel) maar dan met 2 kleine ringetjes en niet 3:
Afbeelding
Nou hielp het allemaal heel goed, ik had nog nooit eerder ermee gereden dus was erg voorzichtig en hou van mezelf me handen altijd al heel stil. (m,n instructrice heeft me weleens benoemd tot stilzitkampioen )
Maar goed ik vroeg me dus af of dat wel kan want hoor wel vaak verhalen dat de mond veel harder word als je met een scherper bit gaat rijden, nou rij ik 1x in de week met dat bit maar verder met een normaal bit maar ik vroeg me toch af of dit wel goed is?

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:05

Het enige waar je sowieso rekening mee moet houden is dat de 1e 3 keer (ongeacht welk bit) ze er goed op reageren.
In ieder geval anders dan dat je er vaker mee gereden hebt.

Cynthiaaapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:10

Ik rij er altijd mee behalve op wedstrijden dan doe ik een ander bit er in. En in der daad hij reageerd de 1e keer heel goed maar je paard wordt er in der daad harder van in zn mond. Heel jammer dat ik die pessoa er in heb gedaan eigelijk. Succes

Annelies200

Re: pessoa bitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 17:48

okej, maar word z,n mond er ook echt harder van als je zo'n bit 1 keer in de week gebruikt?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:53

Ligt aan jouw handen, en als je zelf al zegt, en je instructrice, dat je rustige teugelvoering hebt, dan hoef je je hier ws niet druk om te maken.
Gewoon lief blijven voor zijn mond, en blij zijn met de eventuele extra rem...