Wie ervaring met barnsby dressuurzadels en het type avg?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Wie ervaring met barnsby dressuurzadels en het type avg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 13:58

wie rijdt of heeft er met een barnsby dressuurzadel?

het model avg:
wat vind je van de kwaliteit heeft het juist een diepe gedwongen zit of juist meer zoals de passiers.. heeft het dikke wrongen of juist niet?
wordt het nog gemaakt? hoe duus was of is dit zadel nieuw
graag hoor ik jullie meningen over het avg zadel

wie kent de barnsby kanter?
zelfde vragen erover als hierboven
dit zadel wort nog wel gemaakt maar wie weet hoe duur het is?

kom maar op met de meningen

en aan welk zadel geef jij de voorkeur de barnsby avg of de anky dressage (onafhankelijke mening graag)

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:20

Ik geef de voorkeur aan de Barnsby Raven Dressage
Ik rij er al 10 jaar mee (toen tweedehands gekocht) en ben nogsteeds erg tevreden. IK vind AVG een stuk minder kwa kwaliteit dan de Raven.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:59

Ik heb een AVG, ben er erg blij mee. Het is een zadel wat niet gedwongen zit met een dikke zachte wrong. Voor het paard is het fijn dat het zadel zeker niet smal is (het knijpt niet bij de schoft zoals heel veel zadels wel doen) en ik kan er zelf mijn lange benen op kwijt.

Mijn zadelmaker is trouwens gek van Barnsby (van Triest uit Meppel) De binnenkant van het zadel is van goede kwaliteit zegt hij. Okay, zal wel...

_flo_

Re: Wie ervaring met barnsby dressuurzadels en het type avg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:14

Ik heb ze alle twee uitgeprobeerd en mijn voorkeur ging uit naar de Barnsby Raven Dressage.

Ik rijd er al 5 jaar mee en zou niet anders meer willen.

De kwaliteit van dit zadel is i.m.o gewoon super... je zou de mijne na 5 jaar gebruik eens moeten zien
Het heeft een heerlijke "zit".

Verder weet ik dat het een Engels topmerk is waar de Engelse dressurploeg de laatste Olympische Spelen mee reed.

Ik heb het toendertijd goedkoper kunnen aanschaffen, omdat het in de catalogus fout geprijst stond
Ik zal de rekening even opzoeken en je de prijs per pb doorsturen.

XChrisjeX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:19

Ik heb een Barnsby Raven Dressage en het zadel zit als een huis. Je wordt niet gedwongen een bepaalde zit aan te nemen en ook niet met je benen. Kortom een heerlijk zadel, zou nu niet anders meer willen.

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:40

ik ben ook van de Raven
erg fijn zadel

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 22:54

@ britt graag..

@ de rest.. dus de raven is dus meer in trek? ik vind het jammere van de raven dat die niet zn dikke wrong heeft voor de rest vind ik het wel een leuk zade.. vind de avg wel wat sjieker lijken maar hoor en zie wel dat die zweetbladen en zitvlak en al het leer wel sneller lelijk wordt..