Ouder zadel invetten, hoe vaak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ouder zadel invetten, hoe vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:42

Hey iedereen,

Ik ken iemand die nu met een ouder zadel rijdt .. Het zadel is nog goed en al (weet ook niet hoe oud) maar je ziet dat het wat aan het verslijten is, o.a. bij de beugelriemen enzo ...

Nu wou ik hen aanraden het zadel regelmatig eens in te vetten, zodat het dus mooi en goed blijft. Maar ik heb er geen verstand van hoe vaak dit nu eigenlijk moet? Of hoe vaak goed is voor het zadel?

Wat we nu proberen (als we eraan denken ) is de zweetbladen invetten voordat we gaan rijden, dus dat die slijtplekken wat bescherming hebben tijdens het rijden..

Maar voor de rest, hoe vaak is het invetten goed voor een zadel?

Weet wel dat hier nog een topic loopt, daar heb ik in gekeken maar vond er niet meteen antwoorden op mijn vraag

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:46

Wij maken altijd eerst het zadel schoon met speciale zadel/leder zeep, en daarna met ledervet of lederolie of iets anders (crème ofzo) er over heen. Ongeveer eens in de maand doe ik het, en voor concours

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:19

Ik bedoel trouwens gewoon met zadelzeep .. wij zeggen altijd invetten maar we gebruiken geen vet ofzo

Mij lijkt 1x in de maand wat weinig .. Allé, als je dat zadel hebt ingevet, de week erna zie je al terug de slijtage heel goed enzo (het is gewoon puur op het zweetblad, de rest ziet er nog wel goed uit). Maar misschien dat gewoon telkens dat invetten voor het rijden (of toch een aantal keer per week) op die plaats ook voldoende is?

lottehaf

Re: Ouder zadel invetten, hoe vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:40

ik deo het altijd 1 keer in de drie weken,
eerst schoonmaken met zadelzeep en dan invetten en het zadel een nachtje laten intrekken.

monsera