Als het halster niet te vies is stop ik het in een sopje met heet water en laat het even weken en borstel het vuil er dan wel af, en ik stop het ook wel eens in de wasmachine in kussensloop.
Laatst bijgewerkt door _Ingrid op 18-04-06 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt
ik was me halsters altijd in 2 kussenslopen dat voorkomt het kapotslaan van de wasmachine een beetje als het kan bij jouwn halster zou ik de musketon ofzo der wel proberen af te halen. Maar als het niet kan , het kan ook goed met en ze komen er weer prachtig schoon uit
Volgens mij gooit ons mam die er gewoon zo in, zonder kussensloop. Die doet volgens mij alleen de musketon dicht. Wij doen wel altijd i.p.v. wasverzachter, azijn gebruiken. Want al die schoonmaakmiddelen kunnen irritaties geven aan je paard en azijn haalt al die resten eruit.
Het ligt eraan hoe vies mijn halster is, maar meestal gewoon in een sopje in een emmer en maak ik hem met een nagelborsteltje extra schoon. En soms in de wasmachine, maar dan wel goed ingepakt want anders gaat heel je machine kapot.
Ik doe het in een emmer heet water met biotex of groene zeep lekker laten weken en dan eventueel uitborstelen en goed uitspoelen. Ik ben bang dat door de gespen mijn wasmasjien kapot gaat. En een emmer wassen gaat prima!
halsters, leadropes en zelfs borstels gaan bij mij zo de wasmachine zin, zonder sloop, met gewoon vloeibaar wasmiddel zonder wasverzachter, anders glijden de leadropes teveel door m'n handen