Ruitergilde Salto dressuurzadel, goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ruitergilde Salto dressuurzadel, goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:28

Ik ben op dit moment voor mijn haflinger op zoek naar een goed maar ook goedkoop dressuur of vzh zadel. Voorkeur gaat uit naar het merk Rossner. Op marktplaats staat een zadel aangeboden van het ruitergilde huismerk, type salto. Volgens de verkoper identiek aan de Rossner zadels. Hij vraag er 225 euro voor. Heeft iemand ervaring met deze zadels? En weet iemand wat deze zadels nieuw kosten?

Laura123

Re: Ruitergilde Salto dressuurzadel, goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:52

Zadels
Bij de Ruitergilde winkels treft u een uitgelezen assortiment zadels aan. Onder meer van de merken Kieffer, Passier en KN. Daarnaast heeft Het Ruitergilde zadels onder eigen label, zowel in dressuur als veelzijdigheids uitvoering. Daarvan bestaan 2 uitvoeringen, de voordelige maar degelijke Salto lijn en de luxere Tokyo lijn. Informeer hiernaar bij uw Ruitergilde winkel in uw omgeving

Afbeelding

ik heb op internet gezocht en de zadel nieuwprijs ligt rond de 600 euro

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:14

Ruitergilde zadels zijn gewoon goede middenklasse zadels.

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:18

Die heb ik ook! Bij Walter (ruitsersportzaak) hadden ze hem nieuw voor €550 en tweedehands voor €350. Ik heb toen de tweedehandse gekocht, en hij zit echt heel fijn, ook lekker zacht. Het is geen Passier of Kieffer, maar als je op zoek bent naar een goed middenklasse zadel... Hij ligt ook goed op de meeste pony's, kan op een D pony maar ook op een paard van 1.65 m

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:03

Alvast bedankt voor de reacties. Ik ben nog aan het dubben. Of een Rossner (die beduidend duurder zijn) of dit zadel. Neigt het echt erg naar de zit van een Rossner?

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:59

Ik heb een Rossner te koop, bijna nieuw, ligt bij mij ook op een haflinger. Kost nu € 540,- (nieuw € 640,-). Als je interesse hebt pb je maar even, moet je wel snel doen. Want anders gaatie morgen naar de ruitersportzaak.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:52

rossner schijnt nogal snel te slijten in het gebruik, dud doorslijten van leer

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:43

pantarhei schreef:
rossner schijnt nogal snel te slijten in het gebruik, dud doorslijten van leer

Ik moet eerlijk zeggen dat je in het begin idd snel wat slijtage hebt. Maar een ander meisje op de manege heeft al dik 2 jaar haar Rossner en die heeft net zoveel slijtage als mijn 3,5 maand oude Rossner. Dus echt erg wordt het niet. Maarja, het is ook een B merk zadel he, dus ook B merk leer..Verder ben ik er dik tevreden over, behalve dat ik gewoon niet aan leer kan wennen.

banjerpolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:11

hoi, je zoekt een ruitergilde salto voor je pony? ik heb een ruitergildezadel, type salto 17 a 17,5 inch. zwart, nagekeken door ervaren zadelmaker(divoza). omdat hij niet op mijn pony past(op de gok gekocht), 200,-euro. zadel staat op marktplaats. kan verstuurd worden tnt 6.75. zadel mag gecontroleerd worden. foto,s op aanvraag. gr. marieke te drachten.