Wat in je zadeltas?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fredt

Wat in je zadeltas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 14:27

Wat doe jij in je zadeltassen als je een lange rit gaat maken?

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:38

ik gebruik nooit een zadeltas want ik ga nooit lang weg maar je zou er een halster, touw, hoevenkrabber en een zakmes in kunnen stoppen en natuurlijk een mobieltje in je jaszak

_Ingrid

Re: Wat in je zadeltas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:43

Als ik een lange rit ging maken zou ik er een hoevenkrabber, halster en touw in doen, mobiel en wat te eten en drinken.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:13

westernlover schreef:
Als ik een lange rit ging maken zou ik er een hoevenkrabber, halster en touw in doen, mobiel en wat te eten en drinken.

Ik zou niet je mobiel in je zadeltas doen.
Stel je rijd in een groot rustig bos, paard schrikt, gooit je eraf en stuift ervandoor. Daar lig jij met je gebroken been, niemand die je kan horen en je kan niemand bellen want je telefoon is met je paard mee.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:15

haha das een goeie
zeg maar dag met je handje tegen je mobiel en als je dan gebeld word paard nog meer op de ren ....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:36

Perla schreef:
haha das een goeie
zeg maar dag met je handje tegen je mobiel en als je dan gebeld word paard nog meer op de ren ....

Inderdaad niet erg handig. Heb ook eens zoiets gehad. Gelukkig was mijn paard niet op hol, maar ontvoerd door schattige pennymeisjes die ermee uit wandelen/'rijden' waren gegaan terwijl ik zat te eten op een plek waar ik hem niet meer zag. Had mobieltje per ongeluk in tas laten zitten (was warm en had een broek zonder geschikte zakken aan en paard was bomproof etc dus ik dacht dat het wel kon).

Kom ik terug, paard weg. Kon hem echt niet meer vinden, dus dacht dat ie wel op weg zou zijn naar stal. Ik wilde erheen bellen, mobiel dus ook weg . Gelukkig kwam paard al snel weer boven water (met 1 pennykind ernaast en 1 pennykind erop ).

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:06

Oej CCCCorine, dan schrik je ook behoorlijk!

Aan een halster, touw, hoevenkrabber en zakmes had ik ook al gedacht!
Ik dacht zelf ook aan 2 stro-touwtjes ofzo, zodat je iets hebt mocht er iets los raken..

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:41

Als wij in de zomer met de manege-pony's op buitenrit gaan, heb ik bij Jip in de zadeltas altijd: een hoevenkrabber, zakmes, reservebeugelriem, halstertouw, duinkaarten (vergunning om bij ons in de duinen en op het strand te mogen rijden) bij me.
En afhankelijk van het weer een (regen)jas en iets te drinken oid.
Telefoon heb ik altijd in mijn zak, om dezelfde reden die hierboven al genoemd is.

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:29

Ik had altijd standaard een stropaktouw, hoevenkrabber en een halstertouw. Hoefde voor de rit alleen brood en drinken en wat lekkers voor mijn paard er bij in te stoppen...
Omdat de tassen mij niet bevallen, heb ik sjabrakjes met zakjes gekocht, kan ik die volstouwen. IK moet alleen wachten tot de bokt-rommelmarkt voor ik de sjabrakjes krijg....

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:34

Wij hebben ook dekjes met zakken erop in plaats van losse zadeltassen.

Renske_fjord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:53

ik heb er ook vaak een beugelriem inzitten. hij is namelijk een keertje geknapt tijdens een rit. en rijden met 1 beugelriem is niet erg fijn...

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:40

Halster + touw, hoevenkrabber, proviand, regenjasje, eventueel een trui.

Identiteitskaart en gsm houd ik bij mij en mijn kaartenmap met stafkaart in hangt rond mij.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:41

TomTOM!!!!!!!!!! Ik ben 2 jaar geleden verdwaald in de bossen van Vaals en kwam ergens in Duitsland in het donker weer de bossen uit :S 1 keer, NÓÓIT meer!!!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:50

Wat mischien ook een handige tip is... Doe van die adreskokertjes aan je tuig. Ik heb er een hangen aan mijn martingaal en een aan het zadel. Mocht ik om wat voor reden dan ook ook eens pijnlijk afscheid moeten nemen van mijn paard en hij aan de kletter gaat dan weet men in ieder geval mijn nummer, mijn ouders' nummer (stel dat je bewusteloos raakt) en het nummer van de stal waar mijn paard woont.

Briefje met verzekeringsgegevens of kaart is ook nooit een slecht idee. Klinkt een beetje fatalistisch, maar goed.

Die kokertjes zijn trouwens gewoon van die dingen die je aan een hondenhalsband vast maakt. Helemaal top.

Maaruh, om op zadeltassen terug te komen. heeft iemand een goede tip voor zadeltassen waar geen ringen voor nodig zijn? Eventueel zo een bananetas? Linkjes zouden mooi zijn... Ik vind die dingen van Divoza er overigens knullig, onhandig groot and breekbaar uitzien...

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:51

Ja dat is goed! Ik heb er met buitenrijden ook 1 aan mijn hoofdstel

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:14

helemaal niks. Een zakmes doet het prima als hoevenkrabber.
Halster onder het hoofdstel en touw aan het zadel en klaar. Wat kleingeld voor onderweg. Meer heb je echt niet nodig voor een dag rijden.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:17

Hoi,

Ik zou er een hoevenkrabber- halster en touw- zakmes- eten en drinken instoppen.

En in mijn jas een mobiel wat kleingeld en mijn shag(hihi).

Groetjes

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 18:07

Jaa die adreskokertjes heb ik ook. Maar dan van die naamkaartjes!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:45

Ik ben nog op zoek naar een betaalbare zadeltas maar ik zou van die kleine pakjes drinken meenemen, misschien een broodje, lekkers voor mijn paard, water, en een uitvouwbaar drinkbakje. Ik heb een bitloos hoofdstel dus als ik een teugel losclip werkt dat meteen als halster met lange lijn en kan ze fijn grazen. Natuurlijk ook geld mee en de gsm maar die gaat in mijn jaszak of bodywarmer. Krabbertje en verder weet ik het even niet.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:21

Hoevekrabber, halstertouw, fototoestel, wat te snoepen, pakje zakdoeken, flesje water, paardensnoepje, routekaart
Soms een extra kledingstuk.