ja, ik heb een bontzitting, het is mijn redding, anders had ik nu geen kont meer. Ik heb een wintec zadel en mijn kont lag vaak gewoon open Op het begin prikt het heel erg, want het moet eventjes 'inslijten' maar ik rijd nooit meer zonder op mijn zadels, ook voor langere ritten is het heerlijk
Als je een hard zadel hebt kan een bontzitting wel wat lekkerder zitten, vind ik dan Bij m'n vorige vz paardje had ik zo'n bontzitting gekocht voor over dat dressuur zadel, en zat erg lekker Gelzitting geen ervaring mee, maar lijkt me erg lekker zacht zitten!
Eigenlijk geloof ik ook heel erg dat het super lekker zit!!
Mijn zadel zit eigenlijk al heel lekker. Maar ik ben van plan om veel meer en veel langere ritten te gaan rijden. En zo'n bont/gel zitting lijkt me dan echt super!
Ik heb ook een bontje, voor over het zadel. Gebruik hem momenteel helemaal niet meer, maar heb hem wel gebruikt over mijn Kieffer (die ik dus nu niet meer heb ) Je gaat er niet meer op zweten dan op je zadel zelf, is mijn ervaring. Maar het is wel behoud van je billen zeker weten!!
Ik heb ook een bontje, alleen nog nooit mee gereden. Zit prima op mijn gewone zadel, maar ga van de zomer een week op trektocht en dan gaatie mee. Vinden mijn billetjes wel fijn.
ik heb een gelzitting.. een dure aankoop maar echt de moeite waard.. ik heb hem nu bijna 6 jaar en hij is nog nooit van mijn zadel geweest.. hij is nog steeds als nieuw.. in de tijd dat ik hem kocht werkte ik bij een paardenverhuur waar ik +/- 7 uren reed per dag en toen had ik nogaleens last van mijn bips en met de gelzitting had ik nergens meer last van...
Toen ik op de manege reed, reed ik op een zadel met een bontje erover. Zat lekker zacht en zweette niet meer of minder ofzo. Ik vond het altijd lekker zitten.
sinds wanneer mag je niet met een bontje wedstrijden rijden, nieuw? ik reed altijd Z2 dressuur met een bontje, ook vanwege doorrijden.wel echt bont doen, vanwege het zweten.