leren of schapenbontjes halster??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beau_diva

leren of schapenbontjes halster??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:19

wat is nouw beter..

me paard krijgt van de zomer dag en nacht een halster om (vanwege vliegennetje) omdat hij in pension staat kan ik niet savonds zn halster afdoen en smorgens weer om..

maar ik zit te twijfelen tussen een (goede kwaliteit leer) of een halster met echte schapenbontjes..

maar de schapenbondjes zijn weer lekker zacht, alleen blijft wel weer vuil in hangen.. dus ik weet het nog niet...

wat vinden jullie??

ok bedankt!!

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:40

een gewoon, simpel katoenen stalhalstertje,zonder verdikkingen of niks, zorg wel dat de metalen tussenstukken rond zijn => minder kans om te drukken/wondjesx te veroorzaken.
hoe lichter het halster, hoe minder dat het paard het voelt, dus minder tralalala derrond...

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:44

idd dutske!
er was er vorige keer 1 in de aanbieding bij divoza super simper en heeeel licht...
Afbeelding

zijn gewoon super halstertjes voor maar 6 euro zoveel!

Liess__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:45

ik denk dat het leren halster het beste is, schapenbontjes lijkt me warm in de zomer! en het word lelijk op een gegeven moment.

Ik zou wel voor een zacht halster gaan zoals een zacht leren halster, en goed vetten!

Of die van bucas, heeft mijn zusje ook, heel zacht onderlegt, in de aanbiedings bak van divoza

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:46

Er zijn ook vliegennetjes te koop waar je geen halster voor nodig hebt

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:51

ja een licht halster voelen ze minder, maar kan na een tijd wel gaan schuren! Ik ben voorstander van een halster met heel veer schapenwol , en iedere keer dat je naar je paard gaat maak je het wol proper. Je kan er ook 2 kopen, en geregeld verwisselen terwijl je de andere thuis in de wasmachine steekt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:12

Ik vind het maar eng een halster om..
Je kan ook zo'n kap voor hem halen, ben je klaar..

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:21

Zo'n kap is inderdaad ook een goed idee!
Ik zou zelf niet zo'n halster kopen met bontjes eraan. Als je paard dat dag en nacht om heeft, lijkt me niet zo fijn. Leer daarintegen ook weer niet zo. Dat is gelijk weer zo zwaar.
Als je een halster om wilt, neem dan een katoenen onderlegde.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:03

ik zou gewoon geen halster omdoen, maar een masker/ kap oid. je kunt ook knoflook voeren, dat helpt bij mijn paarden goed tegen de vliegen. mocht je toch een halster willen, dan kan ik die hieronder staat aanraden, het is zacht onderlegd, en lichtgewicht. ik heb hem ook gehad, maar weggegeven aan een vriendin. haar paard krijgt van de meeste halsters schuurplekken, aangezien zij ze ook de hele dag omlaat, maar met dit halster was dat gelijk opgelost.

_Sammy_ schreef:
idd dutske!
er was er vorige keer 1 in de aanbieding bij divoza super simper en heeeel licht...
Afbeelding

zijn gewoon super halstertjes voor maar 6 euro zoveel!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:07

Mijn pony moet noodgedwongen 's zomers ook het halster om in de wei, omdat ze een flapje voor haar neus draagt zodat die niet verbrandt. Ik gebruik een gewoon halster, wel onderlegd. Dat ging afgelopen zomer prima.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:54

Yellowfish schreef:
Er zijn ook vliegennetjes te koop waar je geen halster voor nodig hebt

Idd.
Halster heel tijd om, is maar gevaarlijk

_Cindy

Re: leren of schapenbontjes halster??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:57

Als mijn paard dag en nacht een halster in de wei om moest hebben, zou ik kiezen voor een soepel leren halster dat breekt als het paard met het halster ergens achter blijft hangen.

Daisies

Re: leren of schapenbontjes halster??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 00:12

Ik zou kiezen voor leer!

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 09:58

Ik heb voor op de wei, ook voor het vliegennetje een kavalastie halster gekocht. Deze hebben gelpadjes op de neus en achter de oren en er zit elastiek in zodat het halster in geval van hangen meebuigt, ook is de ring waaraan je de musketon vastmaakt berekent op het blijven hangen van je paard, deze schiet dan los. Dus dan is niet gelijk je hele halster stuk, maar alleen de metalen ring.

Afbeelding

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:59

mencis schreef:
Ik heb voor op de wei, ook voor het vliegennetje een kavalastie halster gekocht. Deze hebben gelpadjes op de neus en achter de oren en er zit elastiek in zodat het halster in geval van hangen meebuigt, ook is de ring waaraan je de musketon vastmaakt berekent op het blijven hangen van je paard, deze schiet dan los. Dus dan is niet gelijk je hele halster stuk, maar alleen de metalen ring.

Afbeelding

dit zijn zowiezo ideale vriendelijke halsters! omdat het meegeeft is er minder kans op paniek als het paard blijft hangen, en het is erg veilig. voor onrustige paarden wel een fijn idee, minder kans op wondjes/ beschadigingen, en ongelukken.

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:22

kavalistie is wel alleen in pony maat zie ik nu..

ontopic: ik zou als het even kan voor GEEN halster gaan, maar als je toch moet kiezen, zou ik gaan voor wat dutske al zei: lekker licht en goed opletten dat er zo min mogelijk 'gevaarlijke' delen in zitten. al kan hij natuurlijk altijd ergens achter blijven hangen.. dus liever gewoon lekker zonder halster!