Zwart of bruin?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BeLoVeD

Zwart of bruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:00

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel, omdat mijn andere zadel (nog maar 3 maanden oud) niet aan mijn eisen voldoet. Ik heb altijd op Wintecs gereden en ben ook altijd erg tevreden geweest over dit merk. Ik ben vandaag naar 3 ruitersportzaken geweest.

In de ene winkel hadden ze helemaal niks geschikts.

In de andere winkel kan ik een Wintec Pro Cair krijgen in de kleur zwart, ik kan dan mijn paard meenemen en alle zadels die ik wil passen daar passen en erop rijden in hun binnenbak. Zij geven mij ook een vrij hoog bedrag voor mijn eigen zadel terug. Ik kan daar ook de Kentaur Artemis krijgen in het bruin, wat ik ook een erg fijn zadel vond.

In de derde winkel kan ik ook de Wintec Pro Cair krijgen en ook in de kleur bruin. Ik kan mijn paard dan wel meenemen om te passen, maar er niet op rijden daar. Zij geven mij € 100,- minder op mijn zadel terug dan bij de andere winkel.

Dan heb je ook nog Vroegop die ook alle types Wintec in het bruin verkopen, ik weet echter niet wat hij voor mijn zadel wil geven en daar kom ik ook pas achter als ik hem heb laten langs kopen. Wat uiteraard geld kost.

Nu zit ik dus ontzettend in dubio, ik zou graag bruin willen (op mijn haflinger). Maar de winkel waar ik dus het liefst mijn zadel wil gaan halen heeft de Wintec niet in het bruin. Met Vroegop weet ik dus totaal niet waar ik aan toe ben. Dat is 1 grote gok als ik die laat komen. En bij de andere winkel krijg ik dus minder geld voor mijn oude zadel. Wat zeggen jullie?

Ik heb zelf de neiging om gewoon naar de ruitersportzaak te gaan waar ze me nog een goed bedrag geven voor mijn eigen zadel en daar de Wintec en de Kentaur (evt. andere zadels.) uit te proberen. Zit en ligt de Wintec goed, die gewoon in het zwart nemen. Of zit en ligt de Kentaur goed, die in het bruin te nemen.

#Ymke#

Re: Zwart of bruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:01

Ik zou altijd voor bruin gaan, of het nou besteld moet worden of niet... Natuurlijk zou ik wel een ander zadel passen voor de maat etc!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:10

Ik zou kijken welke van de 2 het beste op je paard ligt

En dan zou ik kijken welke van de 2 het meeste aan je eisen voldoet.

Anders zit je straks weer met een zadel die niet helemaal naar tevredenheid behoort,
Laatst bijgewerkt door _Dunja_ op 15-04-06 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:11

ben het met vlasta eens, en als het voor het haflingertje uit je profiel is zou ik voor zwart gaan. ik vindt bruin neit mooi op een haflinger

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:11

vlasta schreef:
Ik zou kijken welke van de 2 het beste op je paard ligt

Dat zei ik ook al, het gaat er op wat het beste ligt. Maar ik heb het nu over bruin of zwart en bij welke winkel.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:13

Als je heel graag naar bruin wil dan moet je geen zwart nemen daar krijg je toch spijt van.

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:20

Nee, maar ik twijfel zo..ik weet niet of het op een haflinger staat, of het mooi is met wedstrijden.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:22

Bruin komt op het ogenblik weer helemaal terug.Als je alles in het bruin hebt vind ik het heel mooi staan.Ik heb een vos arabiertje die ook alles in het bruin heeft....staat heel duur.

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:25

dan pas je een zwarte en laat je hem bestellen in het bruin toch? bruin op een haf is erg mooi (heb het zelf ook)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:26

Idd, even kijken of het wel lekker ligt. Ik zou het zadel passen waar je er ook zelf op kan zitten, straks zit je misschien weer met een zadel dat niet lekker zit. Bruin vind ik wel erg chique.
Die wintec die ik nu heb lag niet meer lekker op Noran toch? Denk je dat zo'n wintec wel zou passen?

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:41

Nee de Isabell Werth niet, die kussens liggen niet lekker. De Pro van iemand anders heb ik er laatst op gehad. Die had niet de juiste boom..lag wel beter

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:25

Ik zou zowieso niet voor bruin gaan. Dat is nu een 'mode-item', zo ben je erop uit gekeken. En je hebt natuurlijk niet 123 weer geld voor een zwarte. Zwart vind ik een neutrale kleur, die eigenlijk altijd leuk is. Bruin daarintegen staat wel super chique hoor, en al helemaal op een Haf!
Ik zou dus naar de eerste winkel gaan, waar je het meeste terug krijgt voor je oude zadel !

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:49

Eigenlijk is bruin juist altijd standaard geweest , en is zwart nu al jaren mode

Ik ga ook voor bruin MAAR de suède Wintecs in bruin vind ik er niet uitzien van de foto , wat een gore kleur zeg

De gewone gladde Wintecs zijn daarentegen schitterend in bruin , ik heb er zelf ook 1 gehad , een springmodel , echt een heel mooi zadel

Alleen hij pastte Rena niet goed. De voorkant is wel passend te maken maar de ronding van de kussens van voor naar achteren was helemaal fout helaas. En de hele mooie bruine kleur stond bij Rena eigenlijk helemaal niet mooi Haar kleur vloekte best wel bij de kleur van het zadel

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 11:30

Dank jullie allemaal! Ik ga toch voor zwart, ik denk dat het Noran niet mooi staat dat bruine van Wintec. En dat ik er te snel op uitgekeken ben idd. Ik koop een dressuur en waarschijnlijk schaf ik dan in de toekomst nog wel een springzadeltje aan voor af en toe een sprongetje. En die kun je in alle kleuren bruin krijgen.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:45

Ik vind zwart mooier voor dressuur, en als je zou gaan springen zou ik voor bruin gaan .
(heb ik ook )

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 11:59

Marrepar schreef:
Ik vind zwart mooier voor dressuur, en als je zou gaan springen zou ik voor bruin gaan .
(heb ik ook )

Ja op Bies staat het heel mooi, maar idd. Als ik straks (dressuur) wedstrijden ga rijden, dan zit ik daar met m'n zwarte jasje, zwarte cap, zwarte laarzen en een 'bruin' zadel..Lijkt me toch niet echt mooi.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:02

Bruin staat erg mooi op een Haf! Maar ik heb zelf ook zwart, gewoon omdat het een beetje veilig is zeg maar. Met bruin zijn combinaties soms ook lastiger. Zoals je zelf al zegt met je wedstrijdoutfit, maar ook bruine dekjes passen soms niet helemaal mooi bij je zadel.

Als ik geld zat had, had ik bruin én zwart. Maar nu kies ik toch liever voor zwart.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:25

Voor dressuur vind ik zwart mooier, voor springen bruin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:23

BeLoVeD schreef:
Dan heb je ook nog Vroegop die ook alle types Wintec in het bruin verkopen, ik weet echter niet wat hij voor mijn zadel wil geven en daar kom ik ook pas achter als ik hem heb laten langs kopen. Wat uiteraard geld kost.

Mocht je Vroegop in SintPancreas bedoelen, kan je ik je ten sterkste afraden om dáár een zadel aan te schaffen, dat zijn echt alleen maar zadelverkopers!

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 19:59

Welke moet het zijn?

Afbeelding

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:25

Hmmm, ik vind het allebei mooi. Maar daar help ik je zeker niet mee, he?!?!

Maarre, met wedstrijden? Zwart is beter. Dat kun je combineren met een zwarte outfit of een blauwe met zwarte laarzen en cap.

Bruine jasjes zijn in de dressuur nog steeds niet toegestaan... En zwart met bruin in niet erg mooi, denk ik.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 00:09

Je kan hem toch gewoon laten bestellen?

de zwarte wintec passen, als die past. bestel je bij hun de bruine? en krijg je alsnog het hoogste bedrag voor je zadel

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 00:10

Dat is het probleem, zij kunnen de bruine niet bestellen in het type dat ik wil.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:46

Ik ga zelf altijd voor bruin , maar in dit geval echt zwart , die bruine suède-kleur is zo'n ontzettend goor kleurtje

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 10:56

pmarena schreef:
Ik ga zelf altijd voor bruin , maar in dit geval echt zwart , die bruine suède-kleur is zo'n ontzettend goor kleurtje

Heb je 'm in het echt gezien? Ik heb 'm namelijk nog nooit in het echt in het bruin gezien..