Zadel met half panel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Zadel met half panel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 08:57

In de nieuwste Hoefslag staat een artikel over zadels. Daarin wordt gesproken dat voor Arabiren met een typische bouw een zadel met een "half panel" aan te raden is.

Maar wat wordt daarmee bedoeld?

En heeft iemand voorbeelden van zo'n zadel?

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:45

Niemand die hier wat meer over weet???

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:16

ook ik blijf stil omdat geen idee hebbe waar ze op doelen....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:25

Arabieren hebben toch een rib minder?

Dus dan is de rug ook iets korter... misschien bedoelde ze kortere kussens?

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:07

Ik heb een vermoeden........... let wel vermoeden. Met een foto die ik hier heb, wil ik je wel even sturen maar dan moet je me even je email adres sturen, ben namelijk niet bekend met foto's op het forum of pm te zetten. zit namelijk te denken aan een korter (kleiner) zweetblad onder (namelijk een aantal zadels van ons worden daarom spec. voor arabieren etc aangeraden)

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:47

Ik had hetzelfde zadel in gedachten!

Voor arab. echt een aanrader!

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 22:18

Micha schreef:
Ik heb een vermoeden........... let wel vermoeden. Met een foto die ik hier heb, wil ik je wel even sturen maar dan moet je me even je email adres sturen, ben namelijk niet bekend met foto's op het forum of pm te zetten. zit namelijk te denken aan een korter (kleiner) zweetblad onder (namelijk een aantal zadels van ons worden daarom spec. voor arabieren etc aangeraden)

Hoi Micha,
ik heb je mijn e-mailadres ge-pbt.
alvast bedankt voor de foto!

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 22:20

harnessmaker schreef:

Bedoel je het Sommer Arab zadel?

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 22:23

In de Hoefslag werd het half panel zadel volgens mij aangeraden vanwege de grotere schoudervrijheid (ik moet eigenlijk even het artikel opzoeken, maar ik dacht dat het daarom ging). Dat bewerkstellig je toch niet zo zeer met kortere zweetbladen?

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:43

nee klopt zoals je het zegt maar bekijk de foto's maar eens die ik je morgen ff toestuur dan begrijp je wat ik bedoel. maar terzijde wie wil me even uitleggen hoe ik hier op de topics foto's kan plaatsen dan kan de rest ook meegenieten..

en nu echt weltrusten

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 09:21

Hoi Micha, als je je foto's op Mijnalbum.nl zet, kan je ze daarna op Bokt zetten. Je gaat dan op de foto die je op Mijnalbum hebt gezet staan, klik op je rechtermuisknop, ga naar eigenschappen, het adres (url) kopieer je, dan ga je naar Bokt, typt je bericht, ga naar voorbeeld, klik de meest rechtse knop boven het berichtenvenster aan: URL, plak de link van mijnalbum daarachter (geen spaties), dan weer *URL aanklikken, bekijk een voorbeeld van je bericht en VOILA! (Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb)

Anoniem

Re: Zadel met half panel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:15

Deze afbeeldingen heb ik met Google gevonden:

Afbeelding

Afbeelding

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 13:25

Dank je wel! Ik had ook gegoogled, maar kreeg niets boven water. Het ziet er heel apart uit! Heb je ook enig idee welk merk zadel op de foto's staat?

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:32

Micha schreef:
nee klopt zoals je het zegt maar bekijk de foto's maar eens die ik je morgen ff toestuur dan begrijp je wat ik bedoel. maar terzijde wie wil me even uitleggen hoe ik hier op de topics foto's kan plaatsen dan kan de rest ook meegenieten..

en nu echt weltrusten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mogelijk geeft dit enig idee. Voor meer info of het in bekijken van dit type zadel stuur me even een berichtje. Oh ja dit is het dressuur model zo is er ook nog een spring model van Fleur de Lys wil ik je evt ook wel laten zien. Indien gewenst kan ik er ook nog enige nadere info over toesturen wat deze zadels verder zo "unique" maken Het is dan ook verder volledig maatwerk voor zowel paard als ruiter en volledig op wensen van de klant. Maar goed zoals ik al zei indien meer info vraag gerust. Oh ja ook nog bijzondere kussens (zeer minimaal onderhoud!!)

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:12

jiehaaa schreef:
harnessmaker schreef:

Bedoel je het Sommer Arab zadel?

Nee Fleur de Lys....uiteraard

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:14

Arabieren hebben geen rib minder. Wel hebben ze een ruggewervel, staartwervel en (denk ik) nekwervel minder dan andere paarden, maar nee, geen rib

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:47

Tieneke schreef:
Arabieren hebben geen rib minder. Wel hebben ze een ruggewervel, staartwervel en (denk ik) nekwervel minder dan andere paarden, maar nee, geen rib

Nekwervels zijn er ALTIJD 7 bij een zoogdier; zelfs bij een Giraffe.

arabieren hebben soms een lendewerveltje meer ipv minder, idem bij de staart. Een "normaal" paard heeft 16-18 staartwervels, Lendewervels kunnen er 5 of 6 zijn.

Moragh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 00:19

Een half paneel zal toch iets heel anders zijn dan een gereduceerd zweetblad (iets wat op zich heel handig kan zijn omdat Arabieren vaak een bult spieren achter de schouder hebben die als het ware het zadel weg kunnen drukken).

Ik ben erg benieuwd naar wat voor zadel de Hoefslag refereerd....

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:56

Nog steeds heb ik een beetje het idee dat het een vertalingsprobleem is geweest. Of zelfs de engelse tekst gewoon is overgenomen omdat de vertaler niet direct een passend woord had.

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 08:26

Ik zal eens kijken of ik een antwoord van de Hoeslag kan krijgen. Mischa, bedankt voor de foto's!