Wie ervaring met het ANKY zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Wie ervaring met het ANKY zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 19:47

zoals de titel al zegt. Wie heeft er ervaring met het ANKY zadel?

Hoe bevalt de zit je
hoe de wrong
Hoe het leer
hoe de pasvorm
Hoe de ligging van de beugels

kortom hoe bevalt het anky zadel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:08

Mijn moeder heeft er eentje. Hij is mij wat te groot, maar verder kan ik er fijn in zitten. Ik ben vrij klein, dit zadel heeft niet te grote beenwrongen en een redelijk platte zit.

Maar ik heb onderhand op zoveel verschillende paarden en zadels gezeten dat ik overal op wegstuur, als het maar goed op het paard ligt.

Gewoon eens gaan uitproberen dus!

Wanja

Re: Wie ervaring met het ANKY zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:30

Ik heb een Anky op mijn Fjord liggen. Ik vind de kwaliteit van het leer goed, al moet ik zeggen dat ik er erg zuinig op ben en het dus regelmatig onderhoud met een lederdressing. Dit zadel was zo'n beetje het enige zadel wat meteen goed lag op haar rug (breed en weinig schoft) en het zit heerlijk, niet te gedwongen, maar ook niet te vrij. Als je foto's wilt zien moet je even in mijn profiel kijken.

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:02

Ik was eigenlijk echt springruiter en ik reed altijd op een springzadel. Totdat mijn paard geblesseerd raakte en toen ben ik serieus dressuur gaan rijden met dressuurzadel.

Ik heb wel 23 zadels in de winkel gepast alvorens ik ze op mijn paard gelegd heb.

De nr 1 uit de winkel was het Anky zadel en toen dat ook op mijn paard paste was ik gelukkig.

Ik houd persoonlijk NIET van een gedwongen zit en hoge wrongen.

Het zadel zit wel diep, maar je hebt wel bewegingsvrijheid. Ik heb het idee daat je ook wat meer achter in je zadel zit dan de meeste dressuurzadels, daar zit je zo voorop.

Het leer is in het begin wat stug, maar na regelmatig gebruik en behandelen is ie ok. Het nadeel van dat zachte leer is dat het véél sneller slijt.

Je kunt bij het Anky zadel ook kiezen of je je beugelriem over of onder het zweetblad doet.

Kortom ik ben er erg blij mee!!