strijklappen ???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

abrakadabra

strijklappen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 17:32

ik reed altijd al met peesjes maar die waren nooit erg bekrast maar voor de zekerhijd doe ik die om (vorige eigenaar van mijn paardje reed er ook mee..)
maar nu heb ik de rose van HH en daar wou ik ook de achter peesjes bij (ben helemaal gek op rose, hoe meer rose hoe beter haha)
en toen heb ik er 1 keer mee gereden en nu zijn ze al super gekrast... dus aan de achterkant strijkt ze heel erg maar dat was me nooi opgevallen en ze heeft er ook nooit last van gehad.. dus nou vroeg ik me af of het mischien zo is dat ze zonder niet strijkt, maar met de peesjes (omdat het dan natuurlijk dikker is) mischien wel langs elkaar strijkt.. mischien heeft iemand anders hier ook ervaring mee? groetiezzz

abrakadabra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 17:33

zekerhijd=zekerheid..... opesie...hihi

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:34

Tja, je maakt het been op die manier natuurlijk kunstmatig dikker waardoor ze elkaar net wel raken.

abrakadabra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 17:37

tsja....dus denk je dat ik beter zonder kan rijden? moeilijk in te schatten natuurlijk zo voor jou........

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:38

Moeilijk te zeggen idd, maar als je al die tijd zonder hebt gereden zonder problemen, tja dan kun je ze dus net zo goed aflaten.

abrakadabra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 17:40

Qimm schreef:
Moeilijk te zeggen idd, maar als je al die tijd zonder hebt gereden zonder problemen, tja dan kun je ze dus net zo goed aflaten.

jah das waar.... maar aan de andere kant, hoe merk je dat een paard ze wel nodig heeft als je er nog nooit mee geredn hebt? is het soms zo erg dat paarden er kreupel van worden? je moet het anders maar net zien als je er achter rijd ofzo...........

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:47

als het paard geen strijkwonden heeft op zijn been, dan is het niet nodig. omdat er strijklappen zitten, waardoor de benen een stuk dikker zijn, kan het zijn dat hij daardoor wel strijkt. als een paard niet strijkt zou ik niets om doen.

abrakadabra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 17:50

gollempje schreef:
als het paard geen strijkwonden heeft op zijn been, dan is het niet nodig. omdat er strijklappen zitten, waardoor de benen een stuk dikker zijn, kan het zijn dat hij daardoor wel strijkt. als een paard niet strijkt zou ik niets om doen.

maar een paard dat strijkt en daar wonden van krijgt, en je doet dan de peesjes om, waardoor de benen dan nog dikker worden, komen de bonen aleen maar nog erger langs elkaar...

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:26

ja maar dan heb je de strijklappen om het opvangen, daar zijn die dingen juist voor .

_Dunja_

Re: strijklappen ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:31

Mijn pony strijkt ook met haar achterbenen en ik rijd dus altijd met strijklappen.

Ik heb in het begin ook wel eens zonder gereden en dan krijgt ze ook geen wondjes maar om haar benen beter te beschermen doe ik ze wel altijd om.

beau_diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:02

met buitenrijden en springen doe ik ze alleen om, maar als je paard nooit last heeft van strijken zonder die dingen zou ik ze mooi aflaten.

abrakadabra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:21

beau_diva schreef:
met buitenrijden en springen doe ik ze alleen om, maar als je paard nooit last heeft van strijken zonder die dingen zou ik ze mooi aflaten.

precies....maar dat weet ik dus niet.. volgensmij strijkt ze dan ook, maar niet zo erg dat er wonden komen