zadelslot?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chell

zadelslot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 21:42

hai bokkers,

ik heb net een nieuw zadel gekocht waar ik lang voor heb moeten sparen. ben natuurlijk dan ook erg blij em eindelijk te hebben. nu zit ik met het probleem dat er bij ons in de omgeving heel vaak en veel gestolen word (zadels dus )..
Ik denk ergens gelezen of gehoord te hebben dat er zadelsloten bestaan. dit schijnen "gewone" zadeldragers te zijn die je aan de bovenkant kan afsluiten d.m.v. een stang met een dlot erop.

mijn vraag dus: wie kent / verbruikt dit? werkt het? en hoe kom ik eraan?

alvast bedankt!
Groetjes
Chell

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:50

Ik ken ze wel maar heb geen idee wie ze verkoopt.
Advies van mijn kant: KIjk naar een metalen kast die je kan vastschroeven op de muur. Je zadel is moeilijk tot niet bereikbaar en kan ook niet uit ergernis worden beschadigd. Zadeldieven die je zadel wel zien maar niet kunnen meenemen willen zo'n zadel nog wel eens slopen.

Iriis_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:51

Ik heb der laatst ook een gezien bij ons op de manege..

Maar sorry.. ik zou niet weten waar je ze kan kopen..

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:00

Je kan ze bij Divoza kopen als het goed is. *kijkt nu in het blaadje* Ja die hebben ze bij Divoza voor 59,50, geschikt voor Engelse zadels.

Chell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 09:33

heb op de site gekeken, maar niet gezien.. haha ligt van aan mij ik ga meteen even kijken dnak je

Chell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 09:47

gevonden!!

Afbeelding

werkt dit ook??

iemand ervaring mee? (iemand die zoiets heeft en toch zadel van gestolen is ? of juist niet hierdoor?)
vind het namelijk zonde van mn geld om hem aan te schaffen als meerdere mensen zeggen dat het niet werkt (gaat werken als puntje bij plaatje komt )

daarbij sta ik op een pensionstal (hele kleine, 6 paarden waarvan 3 van de stalhouder zelf, dus totaal 4 a 5 mensen/ eigenaren) waar we hele oude kasten (lees: veeel roest ) hebben.
om zelf een kast aan te schaffen terwijl ik er een heb vind ik niet nodig ondanks de staat waarin de kast verkeerd en ehb ik tevens geen geld en geen ruimte op stal voor dus dat is geen optie. tevens het verplaatsen of inhoud- verandering zal de stalhouder niet blij mee zijn, maar kan hem vast wel overtuigen dat ik er een nieuwe zadelsteun in monteer als dit dus echt werkt!
gr.
Chell

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:09

Mocht je zo'n zadelsteun aanschaffen, moet je even bij de betere doe-het-zelf-zaak op zoek gaan naar schroeven, waarmee je de steun vastzet, die je alleen maar erin kan draaien.
Ik weet noet precies hoe of wat, maar dat zullen ze je daar wel kunnen vertellen.

Als je namelijk die bok monteert in je kast met gewoon kruiskopjes, nemen ze gewoon de bok én het zadel mee.... en das nu juist niet de bedoeling....

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:29

Als je een roestige kast hebt zou ik kiezen voor een pot Hammerite en een kwast..... Is de goedkopste en veiligste manier!

beau_diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:11

harnessmaker schreef:
Als je een roestige kast hebt zou ik kiezen voor een pot Hammerite en een kwast..... Is de goedkopste en veiligste manier!

heb ik ook gedaan, mijn kast is nu compleet roze

en als je zo'n zadel steun in je kast hangt en met bouten aan de achterkant van je kast vast maakt (snap je het nog.. hihi)
dan moeten ze óf je hele kast meenemen óf in een krappe kast gaat zitten pielen en poeren of je kast omkeren om die bouten gaan los schroeven..

maar ik denk wel dat je er met een beetje flinke ijzerzaag er zo doorheen bent..

Chell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:19

beau_diva schreef:

en als zo'n zadel steun in je kast hangt en met bouten aan de achterkant van je kast vast maakt (snap je het nog.. hihi)
dan moeten ze óf je hele kast meenemen óf in een krappe kast gaat zitten pielen en poeren of je kast omkeren om die bouten gaan los schroeven..

maar ik denk wel dat je er met een beetje flinke ijzerzaag er zo doorheen bent..

[/quote]

haha dat had ik me dus ook al bedacht. "Zware jongens" die halfe maneges leeg halen komen echt wel voorbereid :S.. maar misschien dat ik er toch maar een aanschaf. idd met flinke bouten en een hoop gepiel

verder iemand nog ervaringen mee?

Luxlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:29

Paardendrogist heeft ze ook in hun assortiment. Ziet er niet zo solide uit als die hierboven. echter. Ik heb al een afsluitbare zadelklem sinds 1998. Had ergens in een blaadje een artikel erover gelezen en toen een handig persoon gevraagd ook zoiets voor mij te maken. Anders zou mijn verzekering destijds mijn zadel ook niet vergoeden bij diefstal.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:00

(Zadel)dieven willen snel weer weg zijn en gaan echt niet met een zaag aan de gang, vaak alleen voor de hoofddeur van de zadelkamer. Als daarbinnen ook nog alles in afgesloten kasten zit zijn ze snel weg. Of je stal moet uit het zicht liggen ver achteraf..

Chell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 22:52

ja das natuurlijk waar.. onze stal staat midden in een dorp, de eigenaar woont ernaast. de staldeur is wel altijd open (qua slot) we hebben helaas geen aparte zadelkamer, maar wel allemaal een gesloten kast. Er zitten sloten op de buitenkant van de deur dus geen vast slot op de kast (volgen jullie me nog? ). dus een los slot aan de buitenkant. dat baart mij wel een beetje zorgen (dit is namelijk "zo" doorgeknipt denk ik)
al met al denk ik wel dat ik maar zo'n zadelslot aanschaf.. nu nog even handige man zoeken die die voor mij er in wil schroeven (A) haha

Margahaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:15

Hai Chell,

Ik heb een zadelslot gekocht bij handelsonderneming Lonneker. Bevalt prima. Het e-mailadres voor info over het zadelslot is: depelle@planet.nl

Succes en groeten Marga