Mijn fjord (ongeveer dezelfde maat lijkt mij) heeft maat cob. Pony krijg je haast niet om die benen. Het hangt natuurlijk ook weer af van welk merk je de peesbeschermers neemt. De een valt groot de ander klein.
Het hangt natuurlijk ook weer af van welk merk je de peesbeschermers neemt. De een valt groot de ander klein.
Inderdaad, ik heb een Arabier van nu ongeveer 1m50 en hij heeft over het algemeen Cob. Toch heb ik peesbeschermers van Lamicell die in maat Pony zijn en hem passen (toevallig). Het is een beetje zoeken en proberen...
Mijn beide hafjes lopen met Full peesbeschermers. Maar dit zal heel afhankelijk zijn van de dikte en lengte van het onderbeen! Dus beetje passen en meten...
ik heb voor mijn hafje van northon en br pony, maar als je sommige peesjes ziet zou je daar cob of zelfs full van moeten hebben.Mijn haf is dan wat luxer, maar mijn vriendin haar haf die van het oude type heeft heeft ook pony.
Bij veel merken heb je keuze uit twee maten, pony en full (paard). Bij BR, Harry's Horse, Protec en ook Norton voor zover ik weet. Mijn haflinger heeft van deze vier merken maat pony. De grotere maat is te lang en dan prikken de beschermers in de knieholte.
ik heb voor mijn verzorg haflo van 1.47 een pony maat gekozen van BR die passen maar net en paard is te groot de haflinger past ze ook die is ongeveer 1.45 oud typ