Welke zadeltas?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Welke zadeltas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 21:10

Hallo,

Ik ben op zoek naar een zadeltas waar ik het benodigde in mee kan nemen. Het hoeft dus geen groot model te zijn, alleen voor het hoognodige.
Nu is het zo dat ik een model zoek voor achter het zadel, maar ik heb daar verder geen ringetjes zitten.
Is het dan toch mogelijk een achtertas te krijgen?
Zoja, welke model raden jullie mij dan aan?
Of moet ik dan toch gaan denken aan een voortas?

Bedankt

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:15

je kunt een tas eventueel ook aan de singel vastmaken, ook als ie achter je zadel zit. wel goed op letten dat ie ook gedeeltelijk onder je zadel door kan lopen, zodat ie in draf niet kan gaan flapperen.

Eilandje

Re: Welke zadeltas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 23:11

Afbeelding

Ik heb de nylon tas van op de foto, van bij Divoza. Ik heb ook een dressuurzadel zonder ringen achteraan. Ik maak de zadeltas gewoon vast aan de singel. Werkt perfect!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 08:22

Oke ontzettend bedankt alletwee.
Enne..Eilandje, die tassen van Divoza had ik ook op het oog, maar ik wist dus niet of ze bij mij zouden werken.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:32

ik heb de rechter van de foto. werkt perfect bij alle soorten zadels. ik zorg er altijd wel voor dat de band tussen het zadel en het zadeldekje zit. wel even een stukje proef rijden, dan weet je iets meer en kan je altijd met nog wat aanpassingen de tassen iets verleggen.

volgens mij zijn er ook banaanvormige te koop voor achter het zadel. mijn vriendin heeft die gehad, maar die klapperde te veel.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:50

Als je alleen het hoogst noodzakelijke mee wil nemen ,dan kun je ook gewoon een klein voortasje nemen. Voor zitten vrijwel altijd ringen en dan kun je de tasjes wel vastmaken.

Je kunt ook een heuptas meenemen, en deze op je buik draaien. Daar past ook vaak heel best je camera, je brood en een hoevenkrabber in.

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:44

Persoonlijk vind ik een heuptas niet fijn rijden, die gaat mn in draf toch op en neer klotsen... ik hoop dat een chabrakje met zakjes beter bevallen... is ook een optie als je niet al te veel spullen mee hoeft.

xDAANTJEE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:49

iemand bij ons op de club had met kamp een dekje met zakken er vast aan, dat lijkt me ook wel makkelijk

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:41

Weet iemand toevallig zo de prijs van de Divoza zadeltassen uit z'n hoofd?

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:10

Het fijnste is meetal een bananentas , die ligt om de achterkant van je zadel heen en daar kun je best nog het 1 en ander in kwijt ! Kun je ook lekker stabiel vastmaken , en klotst niet zo tegen je paard aan zoals je veel van die "fietstassen" ziet doen die hierboven op het plaatsje staan.

Dabo hier op Bokt kan hele leuke maken (als ze haar materiaal binnen heeft dat onderweg is ) en die zijn nog heel goed te betalen ook , zo ver ik weet vraagt ze er 15 euro voor

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:52

Voor een bananentas heb je toch ringen achteraan het zadel nodig?

Mijn “fietstassen” zoals jij dat noemt klotsen helemaal niet hoor, integendeel, ze liggen heel stabiel (ik had op voorhand wel verwacht dat ze wat gingen klotsen maar dat is dus niet het geval)

Dit lijken mij zeer degelijke zadeltassen:
Afbeelding
Van Stowaway, o.a. te koop op www.goedhard.nl
Maar die zijn dus wat duurder dan die van Divoza. Als ik ooit nieuwe zadeltassen nodig zou hebben koop ik die.

Maar ik heb nu dus die van Divoza, en ik gebruik ze als ik dagtochtjes rijd, ik steek er dan wat proviand in, een halster + touw, een regenjas, een hoevenkrabber, enz. en ze voldoen perfect

kimftNinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:57

Nee voor die van Dabo heb je geen ringen nodig, zij maakt er klitteband aan die je aan je singelstoten kan maken, dus dat zit dan vast onder je zweetblad. Ik ga der zelf ook een bestellen, lijkt me echt heel handig!

En Kim die van Divoza zijn geloof ik iets van € 22, ik heb er vorige keer bij staan kijken!

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:49

De Stowaways zijn ook erg fijn , ook omdat ze dus zo achter je zadel liggen boven je paard ipv. aan de zijkanten